خروج سامسونگ از بازار دوربین‌های دیجیتال

عصر کالا- به گفته یکی از مقامات رسمی سامسونگ، این کمپانی زین پس دوربین دیجیتال نمی‌سازد. Samsung پیش از این شایعه خروجش از بازار دوربین‌های دیجیتال را تکذیب کرده بود.

خروج سامسونگ از بازار دوربین‌های دیجیتال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از جی‌اس‌ام،در سال 2015، شایعاتی مبنی بر برنامه سامسونگ برای بستن بخش دوربین‌های دیجیتال کمپانی منتشر شد؛ این شایعات حاکی از آن بود که سامسونگ در حال بررسی خروج از کسب‌وکار دوربین‌های دیجیتال است. پس‌ازآن سامسونگ این موضوع را تکذیب کرد اما گزارش تازه Investor، خلاف ادعای سامسونگ است.

    این گزارش نقل‌قولی از یک مقام سامسونگ است که به‌شرط افشا نشدن نامش، حاضر به صحبت شده است. این مقام رسمی گفته است: «ما دیگر دوربین دیجیتال نمی‌سازیم و نمی‌فروشیم، اما برای ادامه این کسب‌وکار، بخش جدید محصولات مرتبط به دوربین‌ را ایجاد می‌کنیم». به نظر می‌رسد سامسونگ دیگر دوربین دیجیتال تولید نخواهد کرد و در آینده بخش محصولات مرتبط با دوربین را راه‌اندازی خواهد کرد که البته جزئیات این دسته‌بندی جدید، فعلا فاش نشده است.

    سامسونگ در گذشته خروج از بازار دوربین‌های دیجیتال را تکذیب کرده است اما طبق شواهد فراوان، کار این کمپانی با دوربین‌های دیجیتال یا حداقل با دوربین‌های دیجیتال فعلی به پایان رسیده است. توقف تولید برخی از دوربین‌های دیجیتال سامسونگ و خروج برخی از مدل‌ها از بازارهای مختلف، این مساله را تایید می‌کند.
    در گزارش Investor و به نقل از یک منبع ناشناس صنعت دوربین، آمده است: «با رشد قابل‌توجه دوربین گوشی‌های هوشمند، سامسونگ مزیت رقابتی خود را در بخش دوربین‌های رده پایین از دست داده است. حتی نام‌های بزرگی چون کانن و نیکون با بیش از 100 سال سابقه، در بازار دوربین‌های حرفه‌ای با مشکل مواجه شده‌اند، بنابراین ظاهرا سامسونگ چاره‌ای جز ترک بازار ندارد». مدتی است سامسونگ دوربین دیجیتال جدیدی نساخته است و اگر این گزارش درست باشد، چندان جای تعجب نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر