دوربین جدید پولاروید با نوستالژی عکس فوری

عصر کالا- دوربین‌های پولاروید که عکس فوری می‌گرفتند مدت زیادی است که عمرشان به سر آمده است، اما اخیرا باخبر شدیم دوربین جدید یکصد دلاری پولاروید نوستالژی عکس فوری را دوباره زنده می‌کند.

دوربین جدید پولاروید با نوستالژی عکس فوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارنت، حدود یک دهه پیش پروژه‌ای با عنوان The Impossible با هدف احیای دوربین‌های عکس‌فوری پولاروید راه‌اندازی شد، در این پروژه شاهد دوربین‌‌های عکس فوری بودیم، اما این پروژه عمرش به دنیا نبود و با تغییر نام این پروژه به Polaroid Originals شاهد معرفی دوربین OneStep 2 پولاروید هستیم. جالب است بدانید نسخه اول این دوربین حدود 40سال پیش از جانب پولاروید راهی بازار شده است. پولاروید در ساخت دوربین OneStep 2 سعی کرده است به اصول طراحی نسخه اول این دوربین پایبند بماند.

    رنگ سفید کرمی، دکمه شاتر بزرگ و قرمز و نوار رنگین‌کمان‌مانند معروف پولاروید را در دوربین OneStep2 شاهد هستیم. البته کاملا مشخص است که در دوربین عکس‌فوری جدید پولاروید شاهد فناوری‌‌های جدیدی نیز هستیم. تعبیه قسمت viewfinder و دو نوار نوری برای نمایش تعداد عکس‌هایی که کاربر می‌تواند بگیرد از موارد جدیدی است که می‌توان درخصوص دوربین OneStep 2 به آنها اشاره کرد. به غیر از این موارد پولاروید سعی کرده است تا این دوربین جدید حالت ساده و قدیمی خود را حفظ کند. نوارهای عکس‌فوری دوربین جدید پولاروید قادر هستند 8 عکس فوری بگیرند. دوربین‌های قدیمی پولاروید دارای باتری نبودند و دوربین انرژی مورد نیاز خود را از باتری که در نوار فیلم‌های پولاروید تعبیه شده بود به‌دست می‌آورد. این موضوع باعث می‌شد تا فیلم‌های دوربین‌های قدیمی پولاروید قیمت بیشتری داشته باشند. به همین منظور در دوربین OneStep 2 شاهد فیلم جدیدی با نام i-Type هستیم، در این فیلم خبری از باتری نیست و در نتیجه قیمت کمتری نیز دارد. (حدود 16 دلار به ازای هر فیلم با هشت عکس.) دوربین OneStep 2 از هم‌اکنون با قیمتی حدود یکصد دلار پیش‌فروش می‌شود و قرار است در ماه آینده برای خریداران ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر