ساخت پنجه روباتیک همه کاره با الهام از اختاپوس

عصر کالا- یک شرکت آلمانی سازنده دستگاه های اتوماسیون باالهام از اختاپوس یک پنجه همه کار برای خط تولید کالا ساخته است. این پنجه قابلیت بلند کردن اشیای مختلف را دارد.

ساخت پنجه روباتیک همه کاره با الهام از اختاپوس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت آلمانی Festo که سازنده دستگاه های اتوماتیک است  «پنجه روباتیک همه کاره ای» ساخته که OctopusGripper نام دارد. این روبات مانند اختاپوس مکنده هایی دارد  که با چسبیدن به اشیای مختلف آنها را جابه جا می کند.

    طرح اولیه پنجه روباتیک به گونه ایست که می تواند اشیا را در محیط های صنعتی بلند کند، نگه دارد و به آرامی زمین بگذارد. OctopusGripper قابلیت های مختلفی دارد. به عبارت دیگر می توان آن را در محیط های مختلف صنعتی مانند خط تولید کالا به کار گرفت. جالب آنکه روبات قابلیت همخوانی با هرمحیطی را دارد بنابراین می توان آن را به سادگی در محیط ها به کار گرفت و نیازی به جایگزین کردن دستگاه های دیگر برای همخوانی با این روبات نیست.  در نتیجه از میزان هزینه ها کاسته می شود.

    پنجه روباتیک همه کاره مانند یک اختاپوس واقعی دارای دو ردیف مکنده است. بدنه آن نیز از سیلیکون نرم ساخته می شود  به همین دلیل قابلیت خم و راست شدن دارد و می تواند دور اشیایی با اشکال مختلف بپیچد. مکنده های کوچک آن به سطح شی می چسبند و آن را جابه جا می کنند.

    جالب آنکه OctopusGripper به وسیله «نخستین بستر اتوماسیون پنوماتیک» فعال می شود. با کمک این بستر  می توان به طور دقیق جریان خلا در مکنده ها را کنترل کرد و به این ترتیب هنگام جابه جایی به اشیا آسیبی نمی رسد.

    این سیستم نرم افزاری را می توان به وسیله یک اپلیکیشن موبایل کنترل کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر