روبات ورزشکاری که عرق می‌کند

عصر کالا- کنشیرو و برادرش کنگورو دو روبات شبه‌انسانی هستند که با شباهت زیادی به آناتومی بدن انسان،‌توسط محققان دانشگاه توکیو ساخته شده‌اند.

روبات ورزشکاری که عرق می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبر آنلاین، طراحی منحصربه‌فرد این روبات‌ها باعث شده حرکات بدن آنها نسبت به دیگر روبات‌های موجود، شباهت زیادی به حرکات طبیعی بدن انسان داشته‌باشد.

    درواقع توانایی ورزش کردن کنگورو را می‌توان با فعالیت‌های محدود بسیاری ازانسان‌های پشت میز نشین مقایسه کرد،‌این روبات می‌تواند دراز‌نشست بزند، شنا برود و حتی حرکات کششی انجام دهد. با این‌همه شگفت‌انگیز‌ترین ویژگی او عرق کردن پس از ورزش است.

    مکانیزمی که به این روبات امکان انجام فعالیت‌هایی مانند انسان را می‌دهد،‌با افزایش فعالیت داغ می‌شود از این رو برا خنک کردن آن به عبور جریان آب از میان چارچوب فلزی بدنه روبات نیاز است. بخار آب از میان حفره‌هایی در اسکلت فلزی روبات خارج می‌شود تا فرایند خنک‌سازی تکمیل شود.

    محققان این دو روبات را برای مطالعه دقیق روی حرکات انسانی ابداع کرده‌اند اما در طولانی مدت می‌توان از آنها به عنوان راننده در تست‌های آزمایشی تصادف استفاده کرد و در آینده‌ای دورتر شاید حتی بتوان از آنها در عملیات امداد و نجات استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر