روباتی برای وجین کردن علف های هرز

عصر کالا- امروزه در کشاورزی و باغداری برای از بین بردن علف‌های هرز معمولاً از مواد شیمیایی و سموم مختلف استفاده می‌شود که این کار به طبیعت و حشرات مفید صدمه می‌زند از این‌رو دوستداران اهل طبیعت و حامیان تولید محصولات ارگانیک به‌دنبال راه‌های فناوری هستند که به محیط زیست آسیب نزند.

روباتی برای وجین کردن علف های هرز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران آنلاین، درهمین راستا شرکت طراحی و ساخت روبات (فرانکلین) اخیراً روباتی ساخته است که علف‌های هرز باغچه و باغ‌های سبزی ها و گل‌ها را بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی وجین می‌کند. این روبات که Tertill نام دارد خیلی شبیه به روبات Roomba است که اخیراً وارد بازار شده است. این روبات نیز مانند «رومبا» با انرژی خورشیدی ذخیره شده در خود کار می‌کند. البته این روبات با وجود هوای ابری نیز انرژی خورشیدی را در خود ذخیره می‌کند حتی دارای USB میکرو برای پشتیبانی است تا در صورت ضرورت بتوان با نیروی برق نیز آن را شارژ کرد.این روبات براحتی با 4 چرخی که دارد روی خاک نرم، شن و گیاه خاک و روی دامنه‌های موجود در باغ حرکت می‌کند. در این روبات کوچک یک کیلوگرمی سنسورها و هوش مصنوعی به‌ کار رفته است و براحتی موانع، علف‌های هرز و گیاهان اصلی باغ را تشخیص می‌دهد و علف‌های هرز را وجین می‌کند.
    روش تشخیص علف‌های هرز نیز قد و ارتفاع گیاهان است به طوری که علف‌های هرز معمولاً کوتاه هستند و روبات براحتی آن را با زدن ضربه سختی از ساقه اصلی جدا می‌کند. از آنجایی که وجین کردن هر روز اتفاق می‌افتد بنابراین روبات اجازه رشد به علف هرز را نمی‌دهد.جنس روبات از نایلون مقاوم و ضد آب است. از طریق بلوتوث به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شود و می‌توان آن را تنظیم و کنترل کرد. البته برای اینکه روبات به موانع سختی چون سنگ‌ها برخورد نکند و سرگردان نشود، بهتر است دور باغ حصاری چند سانتیمتری کشیده شود. قیمت این روبات 138 دلار تعیین شده است و بزودی وارد بازار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر