کنترل از طریق موبایل؛

مبلمان روباتیک ساخته شد

عصر کالا- دانشجویان موسسه فناوری ماساچوست با همکاری یک طراح صنعتی مبلمان ماژولی و روباتیکی ساخته اند که شکل آن تغییر می کند. بنابراین کاربردهای مختلفی خواهد داشت.

مبلمان روباتیک ساخته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از نیواطلس، دانشجویان MIT با همکاری ایو بهار طراح صنعتی یک استارت آپ مبلمان خانگی ایجاد کرده اند.  این استارت آپ مبلمان ماژولی روباتیک می سازد.

    ایده اصلی این استارت آپ ایجاد سیستم ماژولی روباتیکی است که شکل آن تغییر می کند. به همین دلیل می توان به راحتی شکل آن را تغییر داد. علاوه بر آن با تغییر شکل کاربردهای مبلمان نیز تغییر می کند. این پروژه در 2016 میلادی رشد کرد و اکنون استارت آپ ارائه کننده این مبلمان Ori Systems نامیده می شود.

    نمونه ای از این سیستم ساخته شده است. نمونه مذکور یک دیوار است که می توان مکان آن را تغییر داد. زیر دیوار مذکور چرخ هایی کوچک تعبیه شده و با فشار دکمه ای می توان آن را حرکت داد.

    این دیوار قابلیت تبدیل شدن به تختخواب یا میز تحریر را دارد.  مبلمان مذکور را به سه روش می توان کنترل کرد؛ بخش کنترل روی دستگاه، از طریق اپلیکیشن iOS یا اندروید و به وسیله دستیار صوتی الکسا( متعلق به آمازون).

    البته هنوز این سیستم به طور تجاری عرضه نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر