چراغهای هوشمند مجهز به سیستم صوتی در پارکهای شیراز

عصر کالا- محققان شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس موفق به طراحی و تولید چراغ‌های روشنایی وایرلس صوتی به منظور استفاده در بوستان ها و فضاهای شهری شدند.

چراغهای هوشمند مجهز به سیستم صوتی در پارکهای شیراز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صحا؛ عیسی افخمی، مدیر عامل  یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس اظهارکرد: در این شرکت موفق شدیم علاوه بر تولید چراغ‌های دفنی و زیرآبی LED، چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس را طراحی و تولید کنیم.

    وی با بیان اینکه این طرح مراحل ثبت اختراع خود را طی می کند، خاطرنشان کرد: چراغ‌های روشنایی این سیستم قابلیت کنترل هوشمند داشته و درکنار آن امکان پخش صوت با کیفیت بالا را از طریق یک سیستم ارسال مرکزی کد گذاری شده داراست.

    به گفته افخمی، در حال حاضر با شهرداری شیراز برای اجرای این پروژه در یکی از باغ‌های مهم تاریخی و گردشگری این شهر قرارداد منعقد کرده‌ایم.

    مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: هم اکنون طراحی روشنایی و سیستم صوتی پارک‌ها و بوستان‌ها به صورت مجزا از هم انجام می‌شود که با استفاده از این دستگاه هزینه‌های ناشی از کابل کشی و پایه‌های صوتی به صفر می‌رسد و می‌توان با حذف پایه‌ها و بلندگوها، زیبایی محیط را حفظ کرد که این موضوع به خصوص در اماکن باستانی و تاریخی به دلیل ضرورت عدم کابل کشی و آسیب‌های ناشی از آن حائز اهمیت است.

    وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از این طرح پژوهشی گفت: صحا در راستای انجام تحقیقات پژوهشی طراحی چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس، تسهیلات مالی مناسبی به شرکت اعطا کرده که ان شاءلله تا ماه‌های آینده این پروژه و قرارداد آن تکمیل خواهد شد. البته بنا داریم در صورت پشتیبانی بیشتر صندوق این طرح را نیز به تولید انبوه برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط