این ۷ گجت جدید را نخرید؛

از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر

عصر کالا: در دنیای انبوهی از لوازم الکترونیکی ضروری و غیرضروری، به معرفی ۷ گجت جدید خواهیم پرداخت که خرید آنها به جز ضرر مالی سودی برای شما نخواهد داشت.

از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۰۰
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر
  • از لامپ هوشمند فیلیپس تا فیجت اسپینر

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، خرید لوازم الکترونیکی می‌تواند همانند یک میدان مین باشد. به راحتی پول‌هایتان را صرف خرید گجت هایی می‌کنید که بلافاصله پشیمان می‌شوید، به خصوص اینکه طی سالیان اخیر تعداد این ابزارها و گجت های کم‌ارزش زیاد شده است.
یک گجت نباید بی‌معنی باشد و باعث هدر رفتن پول شما شود. شاید یک مدل ارزان قیمت‌تر یک وسیله مارک‌دار بتواند انتخاب بهتری برای خرید باشد. شاید آن دستگاه به نظر مفید برسد، اما ارزش آن در عمل خیلی کمتر است؛ و یا شاید آن گجت به دنبال حل مشکلی باشد که اصلا وجود ندارد! ما قصد داریم با این مقاله به شما کمک کنیم تا پولتان را دور نریزید. این هفت گجت جدید که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد، به جز هدر دادن پول شما به هیچ دردی نمی‌خورند، پس از خرید آن‌ها اجتناب کنید.
1.  لامپ هوشمند Philips Hue

طی چند سال اخیر، خیلی از مزیت‌های نصب لامپ های هوشمند در منازل شنیده‌ایم. این مزیت‌ها هنوز هم وجود دارند: لامپ های هوشمند می‌توانند راهی برای ذخیره پول، بهبود امنیت منزل و حتی صرفه جویی در وقت باشند. اما آیا این قضیه در مورد لامپ هوشمند فیلیپس نیز صدق می‌کند؟
لامپ هوشمند فیلیپس در مقایسه با برخی دیگر از رقبا بسیار پرهزینه است. یکی از آن‌ها نمی‌تواند کمکی به سیستم نورپردازی منزل شما کند و شما تنها به خاطر برند فیلیپس هزینه می‌کنید. در واقع می‌توان گفت تقریبا یک دهه به طول می‌انجامد تا مردم از لامپ های رشته‌ای به سمت لامپ های هوشمند حرکت کنند. در حال حاضر برخی از این سیستم‌ها گران‌قیمت هستند، یا باید یک سیستم ارزان‌تر خریداری کنید و یا باید منتظر بمانید قیمت محصولات باکیفیت‌تر کاهش پیدا کند.
2.  گوشی نوکیا 3310

منظور ما نوکیا 3310 که 17 سال پیش عرضه شده بود نیست (اگر چه خرید آن محصول نیز اصلا عقلانی نیست)، اما روی صحبت ما با نسل جدید این گوشی است که چند ماه پیش معرفی شد.

صادقانه بگوییم ما نمی‌دانیم چه کسی در این برهه از زمان به چنین محصولی نیاز دارد:
آن نمی‌تواند اپلیکیشن های پیام رسان مدرن نظیر واتس اپ و تلگرام را اجرا کند.
آن نمی‌تواند به شبکه 2G متصل شود، بنابراین به هیچ عنوان در ایالات متحده قادر به استفاده از آن نیستید.
هیچ دوربین سلفی وجود ندارد؛ با مکالمات ویدیویی نیز باید خداحافظی کنید.
تایپ متون مبتنی بر چینش قدیمی T9 انجام می‌گیرد.
هیچ دستیار هوشمندی در خدمت شما نخواهد بود.
خرید این گوشی به جز آن که باعث می‌شود همه با شک و حالت تمسخر به شما نگاه کنند، هیچ سود دیگری نخواهد داشت.
3.  آبمیوه گیر هوشمند Juicero

اگر فقط یکی از محصولات درون این لیست را می‌خواستیم به شما پیشنهاد دهیم تا خریداری نکنید، آن آبمیوه گیر هوشمند Juicero بود! واقعا مشخص نیست هدف کمپانی سازنده از این دیوایس 400 دلاری که بهار 96 از آن رونمایی شد چه بوده است! اول از هر چیزی باید این سوال را از خود بپرسید که آیا یک آبمیوه گیری ارزش پرداخت 400 دلار را دارد؟ دوم آنکه چرا باید شما یک دیوایس را خریداری کنید که تنها با کیسه‌های آبگیری اختصاصی این کمپانی کار می‌کند و بدون آن‌ها عملا بی‌معنی است؟ اگر این شرکت برشکسته شد پس تکلیف شما چه خواهد بود؟
4.  مسواک هوشمند Kolibree

اگر شما والدین یک کودک هستید، این بسیار مهم است که برای کودک خود عادت‌های بهداشتی دهان و دندان بسازید. عدم انجام این کار می‌تواند به دردهای غیرضروری دندان و خرج سرسام آور دندان پزشکی منجر شود. اما آیا شما واقعا نیازمند یک مسواک هوشمند برای قرار گرفتن در مسیر درست هستید؟
سخت نیست که به این نتیجه برسیم مسواک هوشمند Kolibree در تلاش برای حل مشکلی‌ست که در واقع وجود ندارد! این تنها یک راه برای کسب درآمد شرکت‌های حوزه فناوریست تا بتوانند به حمام منازل نیز راه یابند. این دیوایس با یک اپلیکیشن همراه است که مسواک زدن را به یک بازی تبدیل می‌کند. چرا باید کودکان شما بازی با یک مسواک را به ایکس باکس ترجیح دهند؟
با مبلغ 129 دلار شما می‌توانید تکنولوژی‌های سودمندتر و بهتری را خریداری کنید.
5.  آینه هوشمند HiMirror

آینه های هوشمند چیز جدیدی نیستند، پاناسونیک یکی از آن‌ها را در سال 2016 رونمایی کرد، اما آن آخرین آینه نبود و دیگر محصولات مشابهی نیز وجود دارد که در تلاشند تا نزد ما محبوب شوند و جایگزین آینه‌های منازلمان شوند.
HiMirror یک رویکرد متجاوزانه دارد. آن حاوی یک موتور تجزیه‌کننده پوستی نوآورانه است که شما را با درمان‌های چین و چروک، جوش، خشکی پوست و سایر مشکلات پوستی آشنا می‌کند و راه‌کارهای مراقبت از پوست را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما به راستی یک آینه می‌تواند همانند یک دکتر پوست واقعی چنین تشخیص‌هایی دهد؟ قضاوت با شماست!
6.  فیجت اسپینرهای بلوتوثی

این گجت ها کاملا بین مردم مرسوم شده‌اند. به محض این که فیجت اسپینرها به یک گجت جدید تبدیل شدند، در همین لحظه نابغه‌ها تصمیم گرفتند تا آنها را از یک نواختی دربیاورند و برخی از امکانات کاملا غیرضروری را به آ‌نها اضافه کنند.
فیجت اسپینر بلوتوثی؛ یک گجت جدید و خطرناک

اینک نوبت به رو کار آمدن فیجت اسپینرهای بلوتوثی است. به لطف دکمه‌های حساس به لمس و شتاب سنج، آن‌ها می‌توانند به تعداد چرخش‌ها نظارت داشته باشند، زمانی که شما صرف چرخیدن می‌کنید را محاسبه کنند، تعداد چرخاندنتان را برای دوستانتان به اشتراک بگذارند و شما را از دیگر وظایف غیرضروری خود بهره‌مند سازند.
شاید شما تا به حال نشنیده باشید، اما این محصولات بلوتوثی حتی دردسرساز نیز شده‌اند. برخی از گزارش‌ها از سوی ایالات متحده نشان می‌دهد که برخی فیجت اسپینرهای بلوتوثی در هنگام شارژ منفجر شده‌اند! بنابراین احتمالش هست که شما زندگیتان را نیز با یک تکه پلاستیک از بین ببرید.

7.  داگ پارکر

یکی از چندین گجت جدید عجیب و غریب بازار مربوط به حیوانات است. گجت هایی با تم حیوانات خانگی که طی چند سال اخیر عرضه شده‌اند، ثابت کرده‌اند منبع غنی از فناوری‌های غیرضروری بوده‌اند، اما یکی داگ پارکر یکی از عجیب‌ترین‌های آنهاست که تا به حال ما دیده‌ایم.
داگ پارکر ادعا می‌کند که می‌خواهد یک خانه هوشمند برای سگ شما باشد. این محصولات برای زمانی طراحی شده‌اند که شما بیرون از منزل خود هستید. این منزل حاوی تنظیم کننده درجه حرارت است و از یک وب کم برخوردار است که می‌توانید به لطف Fido هر آنچه قابل نمایش است را ببینید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر