جدیدترین گجت‌های هوشمند؛ راهی برای افزایش امنیت منازل

عصر کالا- امروزه گجت‌های هوشمند متعددی به منظور جلوگیری از سرقت منازل و افزایش ضریب امنیت خانه‌های کاربران روانه بازار شده است تا آنها بتوانند با اطمینان خاطر بیشتر به سفر بروند.

جدیدترین گجت‌های هوشمند؛ راهی برای افزایش امنیت منازل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها که وسایل الکترونیکی و گجت‌های هوشمند متعددی برای رفاه مردم و کاربران روانه بازار شده است، بهتر است کاربران هنگام نیاز بخصوص زمانی که به سفر می‌روند، از آنها استفاده کرده و از امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیر آنها لذت ببرند.

    برای بسیاری از شهروندان زمانی که می‌خواهد منزل خود را به مدت طولانی‌تری ترک کنند، ترس و واهمه‌ای از ورود سارقان به منزل خود دارند و به همین دلیل است که بسیاری از آنها ممکن است چراغی از خانه خود را روشن گذاشته و یا تلویزیون را با صدای نسبتا بلندی روشن می‌گذارند تا بدین وسیله به افراد غریبه بفهمانند خانه خالی نبوده و همچنان ساکنان خانه در آن مشغول فعالیت و زندگی هستند. آنها به خیال خود بر این باورند که دزدها و سارقان را با این کار فریب خواهند داد و از سرقت و ورود آنها جلوگیری بعمل می آورند.

    البته تنها سرقت دزدان نیست که امنیت خانه مردم را تهدید می‌کند، بلکه آتش سوزی، انتشار گاز مونوکسید کربن و حتی سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری از شبکه اینترنت بی سیم وای فای نیز امنیت خانه مردم را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

    اما جالب است که بدانید دیگر روزگار فریب دزدان و سارقان آن هم با این روش‌ها به سر آمده است و کاربران باید با بهره مندی از گجت‌های جدید و هوشمندی که به تازگی روانه بازار شده است، اقدام به افزایش امنیت خانه و کاشانه خود کنند.

    در این گزارش به بررسی مختصری از گجت‌های هوشمند جدیدی که در زندگی بسیاری از کاربران تاثیر بسزایی گذاشته است، خواهیم پرداخت:

    ترموستات‌های هوشمند

    در صورتی که کاربران از یک ترموستات هوشمند در خانه خود استفاده کنند، می توانند با خیال آسوده به سفر بروند چراکه این گجت جدید و هوشمند قادر است دمای محیط خانه را با دقت بسیار بالایی اندازه گیری کند و در صورت کم یا زیاد بودن محیط، با ارسال پیام به گوشی هوشمند کاربران، پیامی را ارسال کرده و سپس دمای محیط را تغییر می دهد.

    کاربران حتی می توانند بدون نیاز ترموستات به هماهنگی با آنها، آن را قبل از مسافرت خود به طور اتوماتیک و خودکار تنظیم  کنند تا هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود و هم خانه آنها را ایمن و مناسب نگه دارد. این ترموستات‌های هوشمند همچنین قادرند هرگونه افزایش ناگهانی دمای هوای محیط و دود حاصل از آتش سوزی را به کاربران اطلاع دهند.
    چراغ‌های هوشمند

    حتما تابحال برایتان پیش آمده است که هنگام ترک خانه و سفرهای نسبتا طولانی، یک یا چند چراغ را در خانه روشن بگذارید. این کار اولا هرگز دزدان و سارقان را فریب نمی‌دهد چراکه آنها می‌دانند شما به طور مداوم و شبانه‌روزی چراغ خانه‌تان روشن نمی‌ماند و دوما اینکه برق و انرژی بسیار زیادی اتلاف می شود.

    اما هم اکنون با عرضه چراغ‌های هوشمند شما قادر خواهید بود به هنگام سفر، آنها را تنظیم کرده تا تنها در شب هنگام روشن شوند و در روشنایی روز به طور خودکار خاموش شوند. این کار بسیار طبیعی جلوه می دهد و افراد غریبه و سارقان احتمالی واقعا تصور می کنند که خانه خالی نبوده و ساکنین آن هم در آن سکونت دارند. در ضمن، این چراغ های هوشمند از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به مصرف بهینه برق کمک بسزایی خواهد کرد.

    کنترل هوشمند

    یکی دیگر از حقه‌هایی که کاربران به هنگام سفر و ترک منزل می زنند، روشن گذاشتن مداوم تلویزیون است. این ایده هم اصلا ایده خوبی بنظر نمی رسد. اما با عرضه کنترل‌های هوشمند کاربران قادر خواهند بود دورادور تلویزیون یا رادیوی خود را روشن یا خاموش کنند به گونه‌ای که برای افراد غریبه خارج از منزل بسیار طبیعی جلوه کرده و در طول روز با انتشار صداهای مربوط فیلم و برنامه‌های تلویزیونی انگار که کاربران در حال تماشای تلویزیون هستند. بدین ترتیب سارقان احتمالی از دستبرد زدن و نقشه کشیدن برای خانه مذکور صرف نظر می کنند.

    یکی دیگر از کاربردهای کنترل هوشمند، باز و بسته کردن کرکره های پنجره های خانه است. کاربران می توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود باز و بسته کردن کرکره ها و پرده های خانه خود را کنترل کنند.

    دوربین مداربسته و زنگ در هوشمند

    معمولا یکی از کارهایی که سارقان احتمالی می‌کنند، زنگ زدن در خانه مورد نظرشان است تا اطمینان حاصل کنند که کسی داخل خانه هست یا خیر. با نصب کردن یک زنگ در هوشمند  پشت درب ورودی خانه‌تان، شما قادر خواهید بود از نزدیک شدن و آمار گرفتن افراد غریبه به خانه تان آگاه شوید. دوربین‌های امنیتی هم که همواره از تمامی اتفاقات رخ داده و افرادی که در نزدیکی منزل رفت و آمدهای مشکوکی دارند، تصویر و ویدیو تهیه می کنند تا در مواقع لزوم، به کاربران برای شناسایی افراد کمک کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر