همکاری گوگل با نست برای تولید گجت‌های خانگی

عصر کالا- طبق گزارش های منتشر شده، گوگل قصد دارد بار دیگر با شرکت نست برای طراحی و تولید گجت‌های هوشمند خانگی همکاری کند.

همکاری گوگل با نست برای تولید گجت‌های خانگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پس از آنکه دو شرکت گوگل و نست در سال 2015 به واسطه شرکت مادر آلفابت از یکدیگر جدا شدند، باری دیگر قصد دارند با همکاری هم به رقابت با شرکت آمازون بپردازند و محصولات و گجت های هوشمند خانگی طراحی و تولید کنند.

    بر اساس گزارش منابع آگاه به وال استریت ژورنال، شرکت نست باری دیگر به تیم سخت افزاری غول تکنولوژی گوگل پیوسته است تا بتوانند باری دیگر با همکاری همدیگر، گجت های خانگی همچون اسپیکرهای هوشمند بسازند.

    این دو شرکت در حال حاضر تقریبا به طور کامل با هم همکاری می کنند به گونه ای که کاربران و مصرف کنندگان می توانند محصولات و گجت های هوشمند نست را با دستورات صوتی گوگل کنترل و هدایت کنند که این امر در نتیجه همکاری طراحان این دو شرکت از سال پیش بوده است. اما هم اکنون اخبار و گزارش های جدید منتشر شده نشان از یک شراکت و همکاری عمیق تری در آینده دارد و انتظار می رود 1000 نفر از کارمندان و کارکنان شرکت نست به گوگل مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به فعالیت شوند.

    غول تکنولوژی گوگل در سال 2014 میلادی، حدود سه سال پیش، شرکت نست را به ارزش 3.2 میلیارد دلار خریداری کرد اما یک سال بعد توسط شرکت مادر آلفابت از هم جدا شده و به شکل دو برند جداگانه به کار و فعالیت خود ادامه دادند.

    مدیر سابق شرکت نست در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار کرد :"هر چند که این دو شرکت در این مدت کوتاه، به ظاهر از همدیگر جدا بودند اما بازاریاب ها و طراحان آنها همچنان مجبور بودند که با هم همکاری کنند و با خرده فروشان و بازار در ارتباط باشند".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر