بهترین پاور بانک های پیشنهادی + قیمت

عصر کالا- این روزها نام پاوربانک را زیاد می شنویم و با مدل های مختلفی از آن روبرو می شویم. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده که کدام پاوربانک ارزش خرید دارد؟ اصلاً پاوربانک به چه دردی می خورد و اینکه چه هزینه ای لازم است تا یک پاوربانک مناسب را خریداری کنیم. با ما همراه باشید تا ضمن معرفی فاکتورهای یک پاوربانک خوب، شما را با بهترین پاوربانک های بازار آشنا کنیم.

بهترین پاور بانک های پیشنهادی + قیمت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شهر سخت افزار ، هنگامی‌که یک پاور بانک خریداری می‌کنیم، اولین موردی که برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد؛ ظرفیت باتری مورد استفاده در آن است که برحسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. هم‌چنین، از این واحد برای محاسبه ظرفیت باتری‌ گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها استفاده می‌شود و هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعت خریداری می‌کنید، در واقع این پاور بانک می‌تواند گوشی‌هوشمند شما را با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر تا یک‌بار به‌طور کامل شارژ نماید. با این‌حال، به دلیل از دست‌رفتن بخشی از انرژی باتری به دلیل تبدیل ولتاژ، مقاومت مدار و گاهی اوقات به دلیل کیفیت کابل شارژر، این موضوع چندان به واقعیت مبدل نمی‌شود.

    به همین جهت، توصیه می‌شود که همواره، یک پاور بانک با ظرفیت بیشتری در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت خود خریداری نمایید. برای مثال، در صورتی‌که ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند شما 2000 میلی‌آمپر ساعت است؛ توصیه می‌شود که یک پاور بانک با حداقل ظرفیت 2500 میلی‌آمپر ساعت خریداری نمایید.

    در صورتی‌که برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی ندارید و به طور مداوم در حال مسافرت هستید، خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا توصیه می‌شود (البته در صورتی‌که بتوانید هزینه خرید آن‌را پرداخت نمایید). با این‌حال، باید مدنظر داشته باشید که خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا، بدین معنی خواهد بود که برای شارژ نمودن کامل ظرفیت باتری داخلی پاور بانک، مدت زمان نسبتاً زیادی لازم است. جدا از این موضوع، هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت بالاتر انتخاب می‌کنید، باید مدنظر داشته باشید که این موضوع به معنای افزایش اندازه، بالا رفتن وزن و قیمت آن خواهد بود.

    هم‌چنین، در برخی از پاور بانک‌ها این امکان فراهم شده است تا باتری داخلی آن‌ها، هنگامی‌که در حال استفاده از این پاور بانک‌ها هستید؛ مجدداً شارژ شود. با این‌حال، این روش را چندان توصیه نمی‌کنیم زیرا بر روی ماندگاری طول عمر باتری داخل پاور بانک تاثیر منفی خواهد گذاشت.

    جریان‌ ورودی
    جریان ورودی در بیشتر گوشی‌های هوشمند قدیمی به 1 آمپر محدود شده است و در گوشی‌های هوشمند جدیدتر، جریان ورودی به 2.1 آمپر رسیده است. به همین جهت، پیش از خرید یک پاور بانک برای گوشی‌هوشمند یا تبلت خود، نگاهی به شارژر آن بیاندازید

    در صورتی‌که برایتان امکان‌پذیر است، یک پاور بانک با دو درگاه یواس‌بی با خروجی 1 میلی‌آمپر و 2.1 میلی‌آمپر خریداری نمایید. به یاد داشته باشید که جریان خروجی از یک پاور بانک از ظرفیت آن، اهمیت بیشتری دارد و به همین جهت، همواره این فاکتور را در هنگام خرید یک پاور بانک برای تبلت یا گوشی‌هوشمند خود، مدنظر قرار دهید.

    تعداد پورت‌ها
    بسیاری از پاور بانک‌های جدید، با کابل یواس‌بی همراه شده است و به همین جهت، هنگامی‌که کابل یواس‌بی شارژر خود را فراموش می‌کنید؛ نباید چندان نگران باشید. هم‌چنین، در تعدادی از پاور بانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این موضوع به معنای قیمت بالاتر آن‌ خواهد بود.

    در کنار این موضوع به فاکتور توجه داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاور بانک تاثیرگذار است. برای مثال، زمانی‌که یک پاور بانک با دو درگاه 2 آمپری انتخاب می‌کنید؛ جریان خروجی در صورت اتصال یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در صورت استفاده از دو درگاه، ممکن است جریان خروجی به هر دستگاه به 1.5 آمپر محدود شود. البته پاور بانک‌هایی نیز وجود دارد که مجموع جریان خروجی از آن‌ها به 4 آمپر می‌رسد اما قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

    کیفیت را فدای قیمت نکنید!
    باتری‌ها می‌توانند منفجر شوند و یکی از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری نماید، انتخاب یک پاور بانک از یک برند معتبر است. علاوه‌براین، پاور بانکی را خریداری نمایید که در برابر اتصال کوتاه و افزایش دما مقاومت داشته باشد.

    اکنون به سراغ معرفی بهترین پاوربانک‌های بازار بر اساس قیمت‌هایی پایین به بالا می‌رویم:


    پاور بانک Xiaomi Mi 5000mAh

    قیمت در حدود 51 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    این پاور بانک از یک باتری لیتیوم یون پلیمری استفاده می‌کند، بدنه آن از جنس آلومینیوم بوده و ضخامت این پاور بانک 9.9 میلی‌متر است. با توجه به ظرفیت باتری مورد استفاده در آن، می‌توانید آیفون 6 خود را با اتصال به تک پورت این پاور بانک تا 1.8 بار و گوشی ردمی نوت 4G را تا 1 بار به طور کامل شارژ نمایید.

    از دیگر قابلیت‌های این پاور بانک، می‌توان به مقاومت آن در برابر افزایش بیش از اندازه دما و اتصال کوتاه اشاره کرد و هم‌چنین، قابلیتی برای آن در نظر گرفته شده است که می‌تواند اتصال و عدم اتصال درست گوشی‌هوشمند شما را به این پاور بانک تشخیص دهد. در نهایت، می‌توان گفت که جریان ورودی و خروجی در این پاور بانک به ترتیب 2000 میلی‌آمپر و 2100 میلی‌آمپر بوده و برای شارژ کامل آن با استفاده از یک کابل استاندارد، 3.5 ساعت زمان لازم است.

     

    پاور بانک Baseus Quick Charge 3.0 10000mAh

    قیمت در حدود 99 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    برای شارژ گوشی‌هوشمند خود زمانی‌که به برق مستقیم دسترسی ندارید، یک پاوربانک مناسب خواهد بود. با این‌حال، یک پاوربانک باید ضمن رعایت استانداردهایی که در بالا گفته شده است؛ از ظرفیت بالایی نیز برخوردار باشد و هم‌چنین از آنجایی‌که اکثر گوشی‌های هوشمند از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، به این قابلیت مجهز باشد. به همین جهت، پاوربانک شارژ سریع Baseus QC 3.0 با یک باتری داخلی با ظرفیت 10 هزار میلی‌آمپر ساعت در این بازه‌قیمتی مناسب خواهد بود.

    جنس پاوربانک از آلومینیوم بوده و سه درگاه نیز برای آن در نظر گرفته شده است؛ شارژ سریع، اتصال USB Type-C و هم‌چنین، پورت میکرو USB. امکان شارژ دو دستگاه به‌طور هم‌زمان با استفاده از این پاوربانک فراهم شده است و هم‌چنین، پاوربانک شارژ سریع Baseus QC 3.0 تنها 201 گرم وزن دارد. برای شارژ باتری داخلی پاوربانک، تنها به چهار تا پنج ساعت زمان احتیاج است و پس از آن، می‌توانید اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی را حداقل تا سه‌بار شارژ نمود.

     

    پاور بانک PQI Power 12000E 12000mAh

    قیمت در حدود 114 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    این پاور بانک به یک باتری لیتیوم یون مجهز شده است و می‌تواند دستگاه‌های قابل‌حمل از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را شارژ نماید. هم‌چنین، باید اشاره کرد که پاور بانک PQI Power 12000E از دو درگاه یواس‌بی استاندارد و میکرو یواس‌بی استفاده می‌کند که با دستگاه‌های قابل‌حمل سازگار است. شدت جریان یک خروجی به 1 آمپر و خروجی دیگر به 2.5 آمپر محدود شده است.

    امکان مشاهده شارژ باقی‌مانده باتری داخلی پاور بانک با فشردن یک دکمه و مشاهده وضعیت چراغ‌های LED فراهم شده است و به دلیل استفاده از یک باتری با کیفیت مناسب و هم‌چنین طراحی مدار آن، مشکل ایمنی در این پاور بانک وجود ندارد.

     

    پاوربانک Aukey PB-T9 Quick Charge 3.0 16000mAh

    قیمت در حدود 137 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    Aukey PB-T9 یک پاور بانک بسیار عالی است که می‌تواند نسبت به پاوربانک‌های دیگر، گوشی‌های هوشمند سازگار با نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام را تا چهار برابر سریع‌تر شارژ نماید. جریان و ولتاژ ورودی در این پاوربانک به ترتیب 2 آمپر و 5 ولت است و به لطف فناوری AiPower جریان ورودی مناسب برای گوشی‌هوشمند یا تبلت شما تشخیص داده می‌شود و با اتصال دیوایس خود به درگاه یواس‌بی مخصوص، خروجی جریان حداکثر به 2.4 آمپر می‌رسد.

    وزن این پاوربانک 340 گرم است و از نشانگرهای LED برای نمایش وضعیت شارژ باتری استفاده می‌کند. هم‌چنین، پاوربانک Aukey PB-T9 به فلاش LED مجهز شده است و به لطف دو خروجی آن، می‌توانید دو دستگاه را به‌طور هم‌زمان شارژ نمایید.

     

    پاور بانک Xiaomi Mi 20000mAh QC 3.0

    قیمت در حدود 149 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    پاور بانک Xiaomi Mi 20000mAh از یک بدنه مستطیل شکل با گوشه‌های گرد استفاده می‌کند و می‌تواند گوشی شیائومی می 4 را تا 4.5 بار، گوشی آیفون 6 را تا 6 بار و مک‌بوک جدید را تا 1.2 بار شارژ نماید.

    یکی از دو درگاه این پاوربانک، امکان شارژ سریع باتری گوشی‌هوشمند شما را فراهم می‌کند و مجموع جریان و ولتاژ خروجی از دو درگاه پاوربانک شارژ سریع 20 هزار میلی‌آمپر ساعت شیائومی در صورت شارژ هم‌زمان دو دستگاه، به ترتیب به 3.6 آمپر و 5.1 ولت می‌رسد.

    وزن پاور بانک 20000 میلی‌آمپر شیائومی می، 330 گرم است و ضخامت آن به 21.8 میلی‌متر می‌رسد. امکان اتصال گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های بازی‌محور به این پاور بانک فراهم شده است. از دیگر قابلیت‌های این پاور بانک می‌توان به مقاومت در برابر اتصال کوتاه و جلوگیری از ورود جریان بیش از حد اشاره کرد.

     

      پاوربانک Energizer UE20001 20000mAh

    قیمت در حدود 155 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    این پاوربانک، یک پاور هاب عالی برای شارژ تبلت‌، گوشی‌هوشمند و ... است. پاوربانک Energizer UE20001 به دلیل ظرفیت بالای باتری، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا باتری گوشی‌هوشمند خود را حداقل تا چهار بار شارژ نماید و می‌توانید برای ماندگاری شارژ باتری تبلت خود تا دو روز، بر روی باتری داخلی 20000 میلی‌آمپری آن حساب باز کنید.

    به دلیل سه خروجی یواس‌بی، امکان شارژ هم‌زمان سه دستگاه با این پاوربانک فراهم شده است و فناوری مورد استفاده در این پاوربانک، حداکثر خروجی جریان را به 4.5 آمپر می‌رساند.

     

    پاوربانک RAVPower RP-PB043 Type-C + QC3.0 20100mAh

    قیمت در حدود 200 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    ظرفیت این پاوربانک برای شارژ گوشی‌هوشمند یا تبلت شما تا چندین‌بار کافی است و برای مثال، می‌توانید گوشی‌هوشمند آیفون 6 اس را تا هشت بار و گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ را تا چهار بار به طور کامل شارژ نمایید. هم‌چنین به دلیل پشتیبانی از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام، می‌تواند گوشی‌هوشمند جدید شما را در صورتی‌که از این فناوری پشتیبانی می‌کند؛ به سرعت شارژ نماید.

    یک درگاه یواس‌بی Type-C در این پاوربانک تعبیه شده است که برای شارژ گوشی‌های هوشمند جدید سازگار با این درگاه، مناسب خواهد بود. هم‌چنین به دلیل استفاده از سه خروجی، امکان شارژ هم‌زمان سه دستگاه با هم با اتصال به این پاوربانک فراهم شده است. در نهایت، باید اشاره کرد که شارژ باتری داخلی این پاوربانک، علی‌رغم ظرفیت بالای باتری با استفاده از شارژر ارائه شده به همراه پاوربانک RAVPower RP-PB043، نزدیک به 5 ساعت به طول می‌انجامد.

     

    پاور بانک Romoss eUSB sofun 9 23400mAh

    قیمت در حدود 340 هزار تومان (خرید از فروشگاه جانبی)

    در صورتی‌که به دنبال خرید یک پاور بانک قدرت‌مند و جمع‌وجور گران‌قیمت هستید، پاور بانک Romoss eUSB sofun 9 23400mAh را به شما توصیه می‌کنیم. این پاور بانک به دلیل توسعه با فناوری Fitcharge می‌تواند جریان ورودی مناسب را برای دستگاه‌های مختلف به منظور شارژ آن‌ها تشخیص دهد.

    وزن این پاور بانک نزدیک به 570 گرم است و بدنه آن در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد. هم‌چنین به دلیل بهره‌مندی از فناوری eUSB حتی می‌تواند لپ‌تاپ‌ها را شارژ نماید. پاور بانک Romoss eUSB sofun 9 23400mAh مجهز به سه درگاه یواس‌بی است و می‌توانید به همراه آن، یک کابل جداگانه سازگار با درگاه شارژ Magsafe را خریداری نمایید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر