چگونه بهترین صندلی ماساژ را انتخاب کنیم؟

عصر کالا- صندلی ماساژ با شبیه سازی ماساژ توسط دست، به شما احساس آرامش درونی و ذهنی هدیه می کند و برای کسانی که از مشکلات جسمانی یا عضلانی رنج می برند هم مفید است.

چگونه بهترین صندلی ماساژ را انتخاب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، این یک واقعیت انکار نشدنی است که افراد با استرس بالاتر، بدن آسیب پذیرتری هم دارند و در نتیجه بیشتر به بیماری مبتلا می شوند. بنابراین اگر بتوانیم استرس کمتری داشته باشیم، در واقع به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده ایم. ماساژ یک رویکرد درمانی است که روز به روز تقاضا و محبوبیت آن رو به رشد است و جلسات منظم آن مزایای زیادی برای جسم و روح انسان دارد. اما استفاده از مزیت های ماساژ به این راحتی نیست، ممکن است زمان و پول کافی برای ماساژ توسط ماساژور نداشته باشیم. صندلی ماساژ با شبیه سازی ماساژ توسط دست، به شما احساس آرامش درونی و ذهنی هدیه می کند و برای کسانی که از مشکلات جسمانی یا عضلانی رنج می برند هم مفید است. بنابراین اگر می خواهید برای خرید یک صندلی ماساژ سرمایه گذاری کنید، خوب است با برخی نکات که دانستن آن ها می تواند به شما برای انتخاب بهتر کمک کند، آشنا شوید.

    به فضایی که لازم دارد، فکر کنید

    صندلی ماساژور به دلیل قرار گرفتن در وضعیت های مختلف از جمله خوابیده، ابعاد ثابتی ندارد و معمولاً از یک مبل راحتی کمی بزرگ تر است. اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می کنید سعی کنید صندلی بخرید که حداکثر ابعاد مورد نیاز برای آن، با فضایی که در اختیار دارید متناسب باشد. البته در برخی از صندلی ها، پایه همزمان با تغییر وضعیت صندلی به حالت خوابیده، به سمت جلو حرکت می کند در نتیجه دیگر به در نظر گرفتن یک فضای اضافه در پشت صندلی ماساژ نیازی ندارید. برخی دیگر از صندلی ها دارای چرخ حمل هستند بنابراین می توان آن را از اتاقی به اتاق دیگر جا به جا کرد.

    انواع صندلی های ماساژ را بشناسید

    صندلی‌های ماساژ در انواع مختلف، با قابلیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی تولید می‌شوند:

    -صندلی هایی که فقط از ویبره برای ماساژ استفاده می کنند.

    -صندلی هایی که توسط گوی ها و غلتک ها ماساژ می دهند، در این صندلی ها تکنولوژی ماساژ دو بعدی است و ماساژ دهنده ها تنها در دو محور افقی و عمودی حرکت می کنند.

    -صندلی هایی که علاوه بر ماساژهای رولینگ و ویبره، دارای ماساژهای بادی نیز هستند. در این تکنولوژی غلتک های ماساژ می توانند به صورت خودکار خود را بر اساس اندازه ها و انحناهای مختلف بدن تنظیم کنند و علاوه بر محورهای عمودی و افقی، قابلیت حرکت به جلو و عقب را دارند.

    -نوع دیگر از صندلی ها به سنسورهای اسکن بدن مجهزند. این مدل، از سنسورهای متعدد برای تعیین میزان فشار وارد شده به نقاط مختلف بدن استفاده می کند. ابتدا شکل ظاهری بدن را اسکن کرده سپس میزان فشار کیسه های هوا را بر اساس اطلاعات به دست آمده تنظیم می کند و مطابق ابعاد و ساختار بدن، ماساژ را برنامه ریزی می کند.

    -در برخی از صندلی ها غلتک ها یا قسمت های مختلف به مگنت هایی مجهزند که از طریق مغناطیس درمانی باعث می شود گردش خون در بدن سریع تر شده و بسیاری از دردها و ناراحتی های روحی و جسمی از میان برود.

    اغلب صندلی های ماساژ برنامه های خودکار مانند ریلکسیشن، اکتیویشن، ویتالیتی و ... برای گروه های مختلف با ویژگی های خاص دارند. این برنامه ها می توانند مخصوص سالمندان، ورزشکاران، افرادی که مدت طولانی پشت میز می نشینند، آقایان، خانم ها و ... باشند. بنابراین شما می توانید از میان ماساژهای از پیش طراحی شده، ماساژ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. البته برخی از آن ها قابل برنامه ریزی بوده که در صورت تمایل می توانید برنامه ماساژ سفارشی خود را طراحی کرده و در حافظه ذخیره کنید. معمولاً صندلی ماساژهایی که فاقد این قابلیت ها هستند نیز امکان تنظیم دستی فشار کیسه های هوا در چندین سطح وجود دارد و از لحاظ انعطاف، صفر مطلق نیستند.

    قابلیت مهم گرم کنندگی

    مجهز بودن صندلی به سیستم گرمکن نیز نکته با اهمیتی است. صندلی ماساژور اگر در هنگام ماساژ، کمر و پاها را گرم کند خاصیت درمانی بیشتری داشته و در کاهش درد موثرتر است. عمل گرم کردن در اکثر صندلی های پیشرفته به وسیله اشعه مادون قرمز است.

    مشورت با پزشک فراموش نشود

    ماساژ یک تجربه لذت بخش است که برای اکثر افراد خوشایند است اما بدن بعضی از افراد ممکن است مجاز به استفاده از آن نباشد و بعد از استفاده دچار آسیب جدی شود، بهتر است قبل از خرید با یک پزشک یا فیزیوتراپ مشورت کنید.

    2 (1)

    نکته بهداشتی
    ممکن است زمانی که از صندلی استفاده می کنید، پس از یک فعالیت بدنی زیاد دچار تعریق زیادی شده باشید، بنابراین روکش صندلی بستر مناسبی برای انواع آلودگی ها خواهد بود پس بهتر است هنگام انتخاب صندلی به امکان جداسازی و شست و شوی آسان روکش ها نیز توجه کنید.
    قیمت صندلی ماساژور

    قیمت همیشه تعیین کننده نیست اما یکی از عوامل پر اهمیت است. قیمت صندلی ماساژور بسیار متغیر و بر اساس قابلیت ها، برند و کیفیت صندلی تعیین می شود. پیشنهاد می کنیم قیمت را جزو اولویت های سوم یا چهارم خود قرار دهید و ابتدا روی مشخصات دستگاهی که مناسب شماست تمرکز نمایید.

    فاکتورهای مهم دیگر

    یکی از ویژگی های اساسی، شدت است یعنی مقدار فشاری که صندلی روی عضلات شما در طول زمان وارد می کند. اگر نیاز به ماساژ عمیق دارید یعنی به صندلی با شدت بیشتری نیاز خواهید داشت. اگر از طرفداران ماساژ سوئدی هستید دنبال یک مدل با فشار سبک تر باشید. بعضی مدل ها به شما امکان افزایش یا کاهش شدت ماساژ را با استفاده از ریموت کنترل و یا کنترل دستی بر روی بدنه می دهند.

    برخی دیگر از صندلی های ماساژ به نوع خاصی از ماساژ به نام کششی مجهز هستند که می تواند با تنظیم فاصله مهره های ستون فقرات، فشار را از روی اعصاب این ناحیه بردارد. تعداد قسمت هایی از بدن هم که ماساژ داده می شود در صندلی های مختلف متفاوت است. ضمن در نظر گرفتن نیاز خود و کاربری صندلی، حتماً صندلی را انتخاب کنید که نواحی که آسیب پذیرتر بوده و بیشتر دچار خستگی می شود مانند پا یا کمر، حتماً ماساژ دهد.

    صندلی ماساژور می تواند سرمایه گذاری بزرگی باشد. آن ها حرکاتی که یک ماساژور اجرا می کند را شبیه سازی می کنند و انواع ماساژها مانند ماساژ کششی، موجی، بادی و ... را ارائه می دهند. صندلی که تمام این حرکات را اجرا کند بسیار ایده ال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر