صندلی هوشمند سرویس بهداشتی به کمک بیماران قلبی می‌آید

عصر کالا- در آینده نزدیک به بیماران قلبی که از بیمارستان مرخص می‌شوند، صندلی‌های هوشمندی برای نصب بر روی سرویس‌های بهداشتی داده خواهد شد که کنترل آنی شرایط بدنی آنها را ممکن می‌کند.

صندلی هوشمند سرویس بهداشتی به کمک بیماران قلبی می‌آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، این صندلی علائم حیاتی بیماران قلبی را هر بار که آنان بر رویشان بنشینند، کنترل کرده و در صورت غیرعادی تشخیص دادن شرایط، بلافاصله به طور خودکار پیام هشداری را برای پزشک فرد ارسال می‌کند.

    این صندلی که توسط محققان مؤسسه فناوری راچستر در آمریکا تولید شده، مجهز به سیستم‌های الکتروکاردیوگرام، توپوگرافی و فالویتسیموگرافی است و با استفاده از آنها می‌توان ضربان قلب بیمار، فشار خون وی، سطح اکسیژن خون، وزن بدن و شرایط پمپاژ خون در قلب را بررسی کرده و اندازه گرفت.

    این صندلی سرویس بهداشتی با استفاده از الگوریتم‌هایی خاص تمامی داده‌های دریافتی را تحلیل کرده و سپس مشخص می‌کند که آیا شرایط یک بیمار در حال بدتر شدن هست یا خیر. سرعت بالای تشخیص مشکل توسط صندلی مذکور می‌تواند جان بیماران را از مرگ نجات دهد.

    بر اساس آمار موجود 25 درصد از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی تا 30 روز بعد از مرخص شدن از بیمارستان کماکان با خطر بازگشت بیماری مواجه هستند و این اختراع منحصر به فرد مشکل یادشده را به طور جدی برطرف می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر