افزایش ۱۵ درصدی قیمت لوازم آرایشی، بهداشتی و شوینده

عصر کالا- رییس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده از افزایش ۱۵ درصدی قیمت این فرآورده‌ها در سال جاری خبر داد.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت لوازم آرایشی، بهداشتی و شوینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بختیار علم‌بیگی با اشاره به این‌که پتروشیمی‌ها مواد اولیه عرضه شده را بیش از 15 درصد افزایش داده‌اند، اظهار کرد: علی‌رغم افزایش بیش از 15 درصدی قیمت مواد اولیه توسط پتروشیمی‌ها اما تولید کنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و مواد شوینده تصمیم گرفتند افزایش قیمت حداکثر 15 درصدی را به دلیل جلوگیری از فشار مالی به مصرف‌کننده اعمال کنند و در مورد پودر شوینده نیز تنها شاهد افزایش 12 درصدی قیمت‌ها هستیم.

    وی ادامه داد: مواد اولیه پتروشیمی بیش از 15 درصد افزایش یافته و نرخ حقوق و دستمزد افزایش 20 درصدی داشته است. علاوه بر این نرخ تورم رشد کرد و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را باید در نظر گرفت. این در حالی است که طی دو هفته گذشته برخی واحدهای تولیدی موفق به دریافت ارز 4200 تومانی نشدند هرچند برخی شرکت‌ها موفق به گشایش شدند، اما برخی نیز موفق به دریافت ارز نشده‌اند.

    رییس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده ادامه داد: تا این لحظه تولید کنندگان تصمیم به افزایش 15 درصدی قیمت‌ها گرفتند، اما اگر شرایط به همین منوال پیش برود و قیمت مواد اولیه افزایش یابد باید شاهد تصمیم‌گیری مجدد تولید کنندگان باشیم. در حال حاضر به دلیل جلوگیری فشار مالی وارد آمده به مردم و دسترسی آنها به کالا افزایش 15 درصدی قیمت‌ها در دستور کار قرار گرفت، اما باید جلو برویم و ببینیم چه پیش می‌آید و طی دو سه ماه آینده با توجه به وضعیت مواد اولیه مجددا تصمیم‌گیری کنیم.

    علم‌بیگی همچنین در ارتباط با شایعه کمبود کرم ضد آفتاب طی روزهای اخیر اعلام کرد: شایعه کمبود کرم ضد آفتاب صحت ندارد و هر شرکتی متقاضی دریافت این فرآورده است، می‌تواند تقاضای خود را به سایت انجمن اعلام کند تا بلافاصله به واحدهای فروش و داروخانه‌ها کرم ضد آفتاب عرضه شود.

    وی ادامه داد: این برخی سودجویان یا قاچاقچیان کرم ضد آفتاب هستند که می‌گویند تولید داخلی این محصول کاهش یافته تا از وضعیت پیش آمده به سود خود استفاده کنند. این در حالی است که در تمامی محصولات اعم از کرم‌های ضد آفتاب، مرطوب کننده و کرم بچه کمبودی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند بسته به تقاضای خود خرید نمایند.

    به گزارش ایسنا، از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش 20 درصدی قیمت فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و شوینده وارداتی هستیم و در مورد تولیدات داخلی نیز از ابتدای سال تاکنون قیمت‌ها معادل 15 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر