سه عملیات موفق کشف کالای قاچاق در گمرک

عصر کالا- ماموران گمرک بازرگان طی ۳ عملیات موفقیت آمیز از ۳ محموله نهال انگور، لوازم آرایشی و البسه قاچاق کشف و ضبط کردند.

سه عملیات موفق کشف کالای قاچاق در گمرک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از گمرک، ماموران گمرک بازرگان از 3 دستگاه کامیون ورودی از کشور ترکیه 730 اصله نهال انگور  قاچاق کشف کردند. همچنین ماموران این گمرک، از یک دستگاه کامیون دیگر لوازم آرایشی از قبیل ماسک صورت و بدن از جنس قهوه کشف و ضبط کردند. در این محموله لوازم آرایشی در داخل منبع آب پلاستیکی در زیر کانتینر این کامیون ورودی از کشور ترکیه پنهان شده بود که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک و همچنین استفاده از تجهیزات کنترلی پیشرفته کشف و ضبط شد.
    در عملیات سوم، ماموران گمرک بازرگان با استفاده از دستگاه ایکس ری علی رغم عدم اظهار راننده اتوبوس  251 ثوب البسه و انواع کمربند کشف کردند. ماموران گمرک بازرگان در حین اسکن اتوبوس به قسمتهایی از اتوبوس مشکوک و جهت بازرسی فیزیکی به ارزیابی نقاط علامت گذاری شده اقدام کردند.
    به همین ترتیب در کانالهای اتوبوس و همچنین در جای خواب اتوبوس به صورت ماهرانه ای 251 ثوب البسه و انواع کمربند جا سازی شده بود. لازم به ذکر است که گمرک ایران با الکترونیکی شدن، تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری و تغییر و تحولات اخیر خود توانست مقام اول کشفیات قاچاق مواد مخدر را در سال 2017 از سوی سازمان جهانی گمرک کسب کند.
    تعداد ایکس ری ها در گمرکات کشور نسبت به سال 92 به چهار برابر افزایش یافته و تجهیز گمرکات به ایکس ری های کامیونی طبق برنامه در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر