اپل تا ۳ سال دیگر به تراشه‌سازی رو می‌آورد

عصر کالا- اپل قصد دارد به منظور قطع وابستگی خود به غول‌های تراشه‌سازی همچون کوالکام و اینتل، تا سال ۲۰۲۱ میلادی تراشه‌های مودم بی‌سیم اختصاصی خود را عرضه کند.

اپل تا ۳ سال دیگر به تراشه‌سازی رو می‌آورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، مدتهاست که شرکت امریکایی اپل قصد دارد خود و محصولاتش را از وابستگی به شرکت های تراشه‌سازی بزرگی همچون کوالکام و اینتل برهاند و در این زمینه تلاش‌های بسیاری هم کرده است. تا جایی که به تازگی به نظر می‌رسد این تلاش‌ها درحال به ثمر نشستن است و این شرکت قصد دارد تا سال 2021 میلادی تراشه‌های مودم بی‌سیم اختصاصی برای محصولاتش عرضه کند.

    براساس گزارشی که در وب سایت The Information به نقل از منابع آگاه آمده است، اپل با بکارگیری مهندسان و متخصصان زبده و فعال در صنایع تراشه‌سازی در حال کار بر روی توسعه این پروژه بوده که محل تحقیقاتی و کارخانه تولید تراشه‌های اختصاصی اپل در منطقه‌ای نزدیک کالیفرنیای شمالی قرار گرفته است.

    پیش‌تر نیز گزارش‌های غیر رسمی در رسانه‌ها منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل به صورت مخفیانه و در سکوت خبری روی توسعه و تولید تراشه‌های اختصاصی برای محصولاتش است تا بدین ترتیب به سودآوری خود بیفزاید و از وابستگی به شرکت‌های عظیم تراشه‌سازی نیز رها شود.

    بر اساس گزارش Courthouse News Service، بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که انتظار می‌رود نخستین آیفونی که از تراشه مودم ساخت خود اپل بهره می‌برد، در سال 2021 میلادی به بازارهای جهانی عرضه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر