محصول جدید اینتل برای تولید رایانه های نازک

عصر کالا- یک تولید کننده تجهیزات رایانه، محصولی را رونمایی کرده که در آن نسل هشتم تراشه با ماژول گرافیکی قدرتمند ترکیب شده که به تولید لپ تاپ های نازکتر و مناسب برای بازی رایانه ای منجر می شود.

محصول جدید اینتل برای تولید رایانه های نازک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اینتل نتیجه همکاری خود با همکاری شرکت AMD را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی رونمایی کرد. این شرکت هشتمین نسل تراشه Core CPU را با واحد گرافیکی RX  Vega M متعلق به شرکت AMD ترکیبو سریع ترین پردازشگر موبایل با قابلیت های گرافیکی بالا ارائه کرده است.

    این محصول به تولید لپ تاپ های باریکتر و سبک تر منجر می شود که برای بازی های رایانه ای نیز مناسبند. اینتل قصد دارد ماژول RX Vega M را در نخستین تراشه های نسل هشتم «سری H» به کار گیرد. این نوع پردازشگرها به طور کلی با GPU های مخصوص مانند سری GTX-10 شرکت NIVIDIA به کارگرفته می شوند. به هرحال اکنون برای نخستین مرتبه شرکت اینتل تمام این قابلیت ها را در یک تراشه عرضه کرده است.

    اینتل دو نسخه از کارت گرافیکی AMD را عرضه می کند؛ نسخه RX Vega GL که برای لپ تاپ به کار گرفته می شود و نسخه GH که برای رایانه های کوچک رومیزی مناسب است.

    سرعت GL  کمتر است و سخت افزارهای گرافیکی کمتری نسبت به نسخه دیگر دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر