مشکل تراشه های اینتل اطلاعات کاربران را فاش می کند

عصر کالا- محققان گوگل متوجه شده اند مشکلی در تراشه های رایانه ای« اینتل»، «ای ام دی» و «ای آر ام» به هکرها اجازه می دهد به حافظه دستگاه کاربران دسترسی یابند.

مشکل تراشه های اینتل اطلاعات کاربران را فاش می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، یک مشکل مهم در تراشه رایانه های مختلف اطلاعات شخصی صدها میلیون نفر را در معرض خطر هک شدن قرار می دهد.

    درهمین راستا کارشناسان گوگل به مشکلاتی در تراشه های اینتل، AMD و ARM اشاره کردند که به طور گسترده در تمام دستگاه ها استفاده می شود.

    این مشکل به هکرها اجازه دسترسی به حافظه kernel را می دهد. احتمال دارد رایانه هایی که از 10 سال قبل تا به امروز با تراشه های اینتل ساخته شده اند، با این مشکل دست و پنجه نرم کنند. همچنین حدود 80 درصد رایانه های پی سی جدید و 90 درصد لپ تاپ های حاوی پردازشگر اینتل نیز در معرض این خطر قرار دارند.

    هر دو شرکت اینتل و گوگل مشغول برنامه ریزی برای افشای مشکلات تراشه ها در هفته آتی هستند. آنها تخمین می زنند تا این زمان راه حلی برای مشکلات یافته خواهد شد.

    البته طبق گزارش مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس  تاکنون نشانه ای مبنی بر سواستفاده از این مشکل در تراشه ها مشاهده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر