سودآوری سامسونگ باز هم رکوردشکنی کرد

عصر کالا- سودآوری و درآمد شرکت سامسونگ تحت تاثیر تقاضای بسیار بالای بازار برای تراشه حافظه، توانست برای چهارمین فصل پیاپی رکوردشکنی کند.

سودآوری سامسونگ باز هم رکوردشکنی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجایی که شرکت های متعدد فعال در حوزه تکنولوژی و بازار مصرف کنندگان تقاضای بسیار بالایی برای تامین تراشه و کارت حافظه از سامسونگ داشتند، این غول تکنولوژی کره ای توانست از لحاظ سود عملیاتی برای چهارمین بار به رتبه نخست در میان تولیدکنندگان و رکوردشکنی بی سابقه ای برای خود دست یابد.

    البته علاوه بر تقاضا، سرمایه گذاران نیز برای حفظ این روند صعودی و موفقیت آمیز، سعی کرده اند که تمرکز خود را به توانایی های این شرکت کره ای معطوف کنند.

    برآوردها حاکی از آن است که قیمت و بهای تراشه حافظه برخلاف سال گذشته، رو به افزایش نباشد و البته از آن طرف هم، فروش گوشی های بالارده چندان خوب نباشد.

    بر اساس گزارش های منتشر شده، سامسونگ در سه ماهه آغازین سال جاری میلادی موفق به افزایش درامد خود از 50.55 تریلیون وون (معادل 46.80 میلیارد دلار) به 60.56 تریلیون وون (معادل 56.06 میلیارد دلار) شده است که این بدان معناست که سود عملیاتی آن با یک رشد 58 درصدی در مقایسه با سال گذشته از 9.9 تریلیون وان (9.17 میلیارد دلار) به 15.64 تریلیون وان (14.48 میلیارد دلار) رسیده است.

    یکی از بزرگترین بازارهای مصرف تراشه های حافظه تولید شده توسط سامسونگ، شرکت های فعال در زمینه اینترنت و دیتاسرورها هستند که طبق پیش بینی کره ای ها، بازار این گونه شرکت ها در سال جاری میلادی پر رونق تر از سالهای گذشته خواهد بود.

    البته بر اساس گفته های برخی دیگر از تحلیلگران، به احتمال زیاد میزان تولید و به تبع آن درآمد سامسونگ امسال با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد؛ چراکه این شرکت در ابتدا هدف تولید و عرضه گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 را 40 میلیون دستگاه اعلام کرده بود که حالا به حدود 23 تا 34 میلیون دستگاه کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر