مروری بر پرکاربردترین موتورهای جست‌وجو در اروپا

عصر کالا- به تازگی فهرستی از اسامی پرکاربردترین و محبوب ترین موتورهای جستجو در اروپا به جز گوگل منتشر شده است که نشان می‌دهد کاربران اروپایی تمایل زیادی به جایگزینی گوگل با سایر موتورهای جست‌وجو دارند.

مروری بر پرکاربردترین موتورهای جست‌وجو در اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد که گوگل در اقداماتی انحصارگرایانه تاکنون جلوی پیشرفت سایر موتورهای جست‌وجو و استفاده گسترده کاربران اروپایی از آنها را گرفته و باید از این پس با ارائه حق انتخاب در گوشی های اندرویدی، به کاربران اجازه دهد خود موتور جست‌وجو موردعلاقه خود را انتخاب کنند.

    حالا بر اساس تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت gsmarena، به نظر می رسد که موتور جست‌وجو داک داک گو (DuckDuckGo) بعد از جریمه گوگل و تصویب قانون مربوط به موتورهای جست‌وجو موفق شده نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران گوشی های اندرویدی در کشورهای اروپایی را به سمت و سوی خود جلب کند و جایگاه نخستین فهرست محبوب ترین و پرکاربردترین موتور جست‌وجو را در این قاره سبز به خود اختصاص دهد.

    طبق اطلاعات مندرج در فهرست زیر، به وضوح می توان دریافت که رتبه نخست بیشترین استفاده کاربران اروپایی از موتورهای جستجو به شرکت DuckDuckGo تعلق گرفته است.

    همچنین از دیگر موتورهای جست‌وجو محبوب در اروپا می توان به Info.com، یاندکس، بینگ، PrivacyWall، Qwant، GMX و Seznam اشاره کرد.

    البته نکته جالب توجه آن است که موتور جست‌وجو بینگ که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده است، در هیچ کشور اروپایی بجز انگلستان طرفداری ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی