معرفی مرورگر اینترنتی موزیلا مخصوص اندرویدی‌ها

عصر کالا- شرکت موزیلا قصد دارد مرورگر جدیدی را تحت عنوان فنیکس (Fenix) معرفی و منتشر کند که مخصوص کاربران گوشی‌های اندرویدی است.

معرفی مرورگر اینترنتی موزیلا مخصوص اندرویدی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, به نظر می‌رسد شرکت موزیلا که توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس است و هر از گاهی با انتشار به روزرسانی آن قصد دارد به محبوبیت آن میان کاربران بیفزاید، حالا در تلاش است تا با توسعه و معرفی مرورگر جدیدی به نام فنیکس (Fenix) برای گوشی‌های اندرویدی نظر بسیاری از کاربران اندرویدی را به خود جلب کند.

    با اینکه هنوز اطلاعات چندان زیادی از نسخه اندرویدی مرورگر فنیکس موزیلا در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که این مرورگر می‌خواهد با جذب خیل عظیمی از کاربران موبایل که از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید استفاده می‌کنند، به محبوبیش بیفزاید. تاکنون سرمایه‌گذار اصلی پروژه فنکس خود شرکت موزیلاست و هنوز معلوم نیست چه شرکت دیگری در این پروژه به موزیلا یاری خواهد کرد.

    هنوز موزیلا درباره فنیکس به طور رسمی اظهار نظر  نکرده است و بنابراین هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت قصد تجاری‌سازی این مرورگر را در آینده نزدیک دارد یا خیر.

    موزیلا شرکت توسعه‌دهنده مرورگر اینترنت فایرفاکس است که تاکنون بیش از 100 میلیون بار از فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور دانلود و دریافت شده است.

    زمانی که مرورگر فایرفاکس در سال 2004 میلادی عرضه شد، توانست موقعیتی که مرورگر اینترنت اکسپلورر برای خود دست و پا کرده بود را به سختی به چالش بکشاند اما پس از آنکه مروگر گوگل کروم عرضه و با موفقیت و استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شد، نقش پررنگ خود را در بازار مرورگرها از دست داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر