مقایسه مرورگرهای موبایلی سامسونگ، کروم، اج و فایرفاکس

عصر کالا- در ادامه به مقایسه مرورگرهای ویژه تلفن هوشمند کروم، سامسونگ، مایکروسافت اج و فایرفاکس پرداخته‌ایم.

مقایسه مرورگرهای موبایلی سامسونگ، کروم، اج و فایرفاکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرورگرهای مختلفی برای سیستم عامل‌های تلفن هوشمند عرضه شده است ولی تعداد کمی از آنها مورد اقبال کاربران قرار گرفته اند. سایت تحلیل و بررسی تلفن‌های هوشمند, فون آرنا، اقدام به مقایسه چهار مرورگر اینترنت برتر موبایل کرده است که شامل مرورگر سامسونگ، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج می‌باشند.

    فون آرنا چهار شاخص  Speedometer، JetStream ،MotionMark و Basemark Web 3.0 را در این مقایسه مد نظر قرار داده است. شاخص Speedometer یا سرعت سنج، آزمون مصنوعی برای محاسبه پاسخ به برنامه‌های وب مانند چک لیست‌ها می‌باشد. شاخص JetStream؛ این کیت به بررسی عملکرد برنامه های پیشرفته وب در جاوا اسکریپت مانند 3D و رمزگذاری ها می پردازد. شاخص MotionMark، گرافیک را می‌سنجد و شاخص Basemark نیز جاوا اسکریپت و WebGL 2.0 و... را آزمایش می‌کند.

    این تست‌ها بر روی تلفن هوشمند نوت 8 صورت گرفت و آخرین نسخه‌های چهار مرورگر سامسونگ، کروم، فایرفاکس و اج بر روی این گوشی آزمایش شد. موزیلا از نسخه جدید خود به نام کوانتوم بهره می برد که به گفته آن مصرف انرژی کمی دارد، آخرین نسخه کروم هم کماکان از هسته مرکزی گوشی استفاده و فعالیت زیادی می کشد. مرورگر سامسونگ در بیشتر شاخص ها به خوبی عمل کرده است ولی از برخی فناوری های جدید بهره نمی برد.

    به طور کلی در شاخص Speedometer مرورگر مایکروسافت برتر شناخته شد. در شاخص JetStream مرورگر سامسونگ رتبه نخست را داشت. در شاخص های  MotionMark و Basemark مرورگر اج مایکروسافت برتر ظاهر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر