کوالکام از ۵ محصول صوتی جدید برای اینترنت اشیا و خانه هوشمند رونمایی کرد

عصر کالا- در سال های اخیر فناوری های جدیدی را دنیای ما ظهور کرده اند که نمیتوان منکر تاثیر آنها بر روی زندگی روزمره ی ما انسان ها شد که مانند اکثر فناوری ها، هدف این فناوری های جدید نیز راحت تر شدن هر چه بیشتر امور زندگی است.

کوالکام از ۵ محصول صوتی جدید برای اینترنت اشیا و خانه هوشمند رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سخت افزار، در میان این فناوری های نوظهور، خانه هوشمند یا همان Smart Home به نظر میرسد یکی از تکنولوژی هایی باشد که تا سال های نه چندان اتفاق بزرگی را در این صنعت رقم بزند. همان طور که از نام این فناوری پیداست، اتوماسیون خانگی باعث میشود که لوازم های خانگی به ویژگی های هوشمندی مجهز شوند تا مصرف کنندگان بتوانند از طریق گجت های خود آنها را مدیریت کنند. مانند هر گجت هوشمند دیگر، گجت های حوزه ی این فناوری نیز نیازمند پردازنده های خاصی هستند و اینجاست که پای تراشه سازانی همچون کوالکام به ماجرا باز میشود. بخش صدا و موسیقی کمپانی امریکایی کوالکام محصولات جدیدی را برای اسپیکرهای هوشمند، هدفون های بیسیم و رابط های اتصال جدیدی مانند یو اس بی نوع C توسعه داده است و این محصولات را در کنفرانس توسعه دهندگان خود در شانگهای چین رونمایی کرده است.

    محصولات جدیدی که کولکام از آنها رونمایی کرده عبارت اند از یک تراشه ی فلش رده بالا برای اسپیکر ها و هدفون های بیسیم که CSRA68100 نام دارد و رده ی جدیدی از تراشه های بلوتوث که برای دستگاه های پائین رده و میان رده در نظر گرفته شده اند و تحت خانواده ی QCC3XXX طبقه بندی میشوند. این دو تراشه از بلوتوث نسخه ی 5.0 پشتیبانی میکنند و با جدیدترین نرم افزار ها و محصولات بیسیم سازگاری دارند، ضمن اینکه تراشه ها از کدک aptx کوالکام پشتیبانی میکنند و در صورتی که دستگاهی سازگار با این کدک استفاده کنید، کیفیت صدای بالاتری را نسبت به دستگاه هایی با بلوتوث های قدیمی تر دریافت خواهید کرد.

    کوالکام برای ارتباط بیسیم دستگاه هایی که دارای درگاه USB-C هستند نیز چیپست های WHS9420 و WHS9410 را توسعه و رونمایی کرده است که WHS9420  چیپست رده بالا تر است و از فایل های صوتی 24 بیتی 192KHz پشتیبانی میکند.

    همچنین کوالکام یک آمپلی فایر جدید کلاس D DDFA نیز برای اسپیکر های قدرتمند معرفی کرده است. علاوه بر این، تراشه ساز امریکایی یک پلتفرم صوتی هوشمند جدید را نیز معرفی کرده است که بر پایه ی فناوری های فعلی اسنپدراگون 425 و اسنپدراگون 212 توسعه داده شده و آنها را برای اسپیکر های هوشمندی که اخیرا رشد چشمگیری داشته اند در نظر گرفته است. از ویژگی های بارز پلتفرم صوتی هوشمند کوالکام باید به فناوری حذف نویز، پشتیبانی از نمایشگر ها، کنترلر های لمسی و پیکربندی قدرت خروجی اسپیکر اشاره کرد. در نهایت باید گفت که کوالکام اکنون نام بزرگی در صنعت موبایل است اما محصولات جدید این شرکت نشان میدهد که کولکام بازارهای در حال رشد فناوری را در نظر دارد و در کنار توسعه ی پردازنده های اسنپدراگون میخواد جوابگوی نیاز ها برای تولید اسپیکر های هوشمند و دیگر گجت های حوزه ی فناوری های مرتبط همچون اینترنت اشیا نیز باشد. باید صبر کرد و دید استقبال تولید کنندگان از محصولات جدید کوالکام به چه شکل خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر