تولید حسگر ترکیبی برای مدیریت ساده منازل هوشمند

عصر کالا- اگر چه تولید لوازم هوشمند برقی و خانگی استفاده از آنها را تسهیل می کند، اما مهم ترین نقطه ضعف این وسایل ضرورت استفاده از انبوهی از حسگرهای مجزا برای کنترل آنهاست.

تولید حسگر ترکیبی برای مدیریت ساده منازل هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، در آینده بسیار نزدیک تمامی لوازم خانگی مورد استفاده در منازل هوشمند خواهند شد، ولی کنترل هر یک از آنها مستلزم استفاده از ابزار جانبی مجزا و غیرسازگار با یکدیگر است که ممکن است باعث سردرگمی و آزار ساکنان منازل شود.

    محققان دانشگاه کارنگی ملون برای حل این مشکل یک حسگر جامع و ترکیبی طراحی کرده اند که می تواند به عنوان یک مغز متفکر مرکزی عمل کرده و تمامی لوازم خانگی برقی و هوشمند را به سادگی مدیریت و کنترل نماید.

    حسگر یاد شده می تواند عملکرد تمامی لوازم هوشمند موجود در یک منزل را زیر نظر بگیرد و از این طریق عملا اصوات پخش شده در یک خانه، میزان نور و گرما، امواج الکترومغناطیسی و ... را کنترل کند.

    این حسگر جامع ترکیبی خود متشکل از 9 حسگر است که هر یک برای کنترل بخشی از لوازم خانگی و برقی هوشمند منازل قابل استفاده هستند و اگر شیر آب را باز بگذارید، یادتان برود که غذای آماده شده را از مایکروفر خارج کنید و حوله کهنه و مستعملتان را دیر عوض کنید، هشدارهای لازم را به شما می دهند.

    حسگر ترکیبی یاد شده از الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته ای بهره می گیرد که قادر به ترکیب انبوهی از داده های دریافتی از لوازم خانگی مختلف و استفاده مناسب از آنهاست. محققان هم اکنون در تلاش برای افزایش تعداد محصولات و لوازم خانگی هوشمند سازگار با حسگر یاد شده هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر