ساده خنک کردن خانه با یخ و پنکه

عصر کالا- خنک کردن سرتاسر خانه در تابستان داغی مانند امسال و این روزهای بی‌نهایت گرمی که داریم سپری می‌کنیم می‌تواند برای خیلی‌ها گران تمام شود؛ مخصوصاً با استفاده مداوم از کولرهای آبی و کولرهای گازی و بالاتر رفتن مصرف برق.

ساده خنک کردن خانه با یخ و پنکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، پنکه‌ها می‌توانند کمی در صرفه‌جویی به شما کمک کنند اما متأسفانه هوا را خنک نمی‌کنند بلکه فقط هوا را به جریان می‌اندازند و نسیم مطبوع و رضایت‌بخشی ایجاد می‌کنند.
    شاید خنک شدن با پنکه برای برخی از افرادی که به شدت گرمایی هستند، چندان لذت‌بخش و راضی‌کننده نباشد اما اگر همین افراد به رقم نوشته‌شده روی قبض برق در پایان ماه فکر کنند حتماً نظرشان را عوض می‌کنند و برای فرار از گرما و خنک شدن به شیوه ارزان همین پنکه ناقابل را در آغوش خود می‌گیرند!

    ترفند طلایی
    با قرار دادن یک کاسه یخ در جلوی پنکه‌ای که روشن و در حال چرخیدن است می‌توانید جایگزین خنک و مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به کولرهای آبی و گازی و خود پنکه به تنهایی ایجاد کنید.
    منتها، یادتان باشد که تأثیر خنکایی که شما بدین روش ایجاد می‌کنید فضای اطراف و مقابل پنکه را خنک می‌کند و نمی‌تواند سرتاسر خانه یا یک اتاق بزرگ را خنک کند اما خب بالاخره توانسته‌اید گرما را از بین ببرید و به سرعت خنک شوید.

    چند نکته:
    با افزودن نمک و آب به یخ هم به مدت طولانی‌تری خنک می‌شوید و هم سرعت آب شدن یخ را کاهش می‌دهید. علاوه بر این، خواهید توانست سرعت خنک شدن را زیاد کنید.
    یکی از گزینه‌ها این است که یک بطری 2 لیتری را با 6 پیمانه آب و یک پیمانه سنگ نمک پر کنید. بطری را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس، آن را در یک کاسه فلزی در جلوی پنکه بگذارید تا هوای اطراف را به جریان بیاندازد و خنک کند.
    بطری خراب و فاسد نمی‌شود و می‌توانید بارها و بارها آن را منجمد کرده و دوباره از آن استفاده کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر