شارژ گوشی‌های همراه ۵ برابر سریع تر می‌شود

عصر کالا- محققان موسسه SAIT وابسته به سامسونگ از تحولی اساسی در زمینه تولید باتری تلفن همراه خبر داده اند که سرعت شارژ آنها را نسبت به باتری های فعلی ۵ برابر سریع تر می کند.

شارژ گوشی‌های همراه ۵ برابر سریع تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، تحول یاد شده به افزایش ظرفیت ذخیره سازی باتری های لیتیومی نیز منجر می شود. دستاورد مذکور مربوط به ماده گرافن است که با استفاده از آن باتری های پرظرفیت و سریع شارژ شونده برای استفاده در گوشی های هوشمند، خودروهای برقی و لپ تاپ ها تولید خواهد شد.

    گرافن از جمله مواد شیمیایی شگفت انگیز موجود در طبیعت است که از آن برای مستحکم سازی و افزایش عمر آسفالت، ارتقای کیفیت نمایشگرهای گوشی های هوشمند، کشتن باکتری ها و خنک کردن پای انسان هم استفاده شده است.

    گرافن ماده ای باریک و انعطاف پذیر است و استحکام و ثبات شیمیایی بالایی دارد و رسانایی الکتریسیته در آن 100 برابر بیشتر از مس است. همچنین گرافن  الکترون ها را 140 برابر سریع تر از سیلیکون جابجا می کند.

    این ویژگی ها تولید شارژرهای تلفن همراه و خودروهای برقی با قدرت و کیفیت بالاتر را تسهیل می کند. محققان سامسونگ با همکاری پژوهشگران دانشگاه ملی سئول گرافن را با سیلیس ترکیب کرده و ماده ای شبیه به ذرت بو داده شبیه به توپ تولید کرده اند که به عنوان آنود استفاده می شود. همچنین نقش کاتود بر عهده ترکیبی مشابه که با نیکل پوشانده شده گذاشته شده است.

    در حالی که باتری های فعلی لیتیومی در حدود یک ساعت زمان را برای شارژ به خود اختصاص می‌دهند، این رقم در مورد باتری های یادشده به تنها 12 ساعت می رسد. همچنین ترکیبات یادشده باعث افزایش 45 درصدی ظرفیت باتری های لیتیومی می شوند. مقاومت این باتری ها هم با استفاده از گرافن به 60 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر