هشدار؛

شب ها تلفن هوشمندتان را شارژ نکنید!

عصر کالا- کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای جلوگیری از خراب کم شدن ظرفیت باتری تلفن‌های هوشمند خود، منتظر نمانید تا شارژ آن به صفر برسد؛ زیرا تخلیه کامل شارژ، باتری را زودتر خراب می‌کند.

شب ها تلفن هوشمندتان را شارژ نکنید!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» بهن نقل از میزان، حتما شنیده‌اید که می گویند گوشی تلفن همراه خود را در طول شب شارژ نکنید و اطمینان حاصل کنید که زمانی که شارژ آن به 100 درصد رسید، آن‌را از برق بکشید.

    ممکن است که برخی درباره این موضوع زیاده‌روی‌ کنند اما اصل این موضوع ناشی از پارانویا و تئوری توطئه نیست و در هر صورت نباید باتری موبایل خود را بیش از اندازه به پریز برق بزنید.

    باتری گوشی‌های تلفن‌های همراه جدید از نسل باتری های لیتیوم-یون هستند، باتری‌هایی که تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترس باتری‌های نیکل-کادمیم را تولید می‌کنند.

    خاصیت اصلی باتری‌های لیتیوم-یون، شارژ پذیری سریع آنهاست. به همین دلیل است که شما می‌توانید گوشی آیفون یا اندروید خود را در مدت زمان کوتاهی تا 80 درصد شارژ کنید.

    باطری لیتیوم -یون آیفون سه

    اما همانطور که می‌دانید تمام شدن شارژ مشکل اصلی صاحبان موبایل‌های هوشمند است. وقتی که شارژ گوشی به 20 درصد می‌رسد و هیچ پریز برقی در دسترس نیست، فشار غیرقابل باوری به دارنده گوشی همراه هوشمند وارد می‌شود.

    بخشی از مشکل زود تمام شدن شارژ، کوچک بودن باتری گوشی‌های موبایل و بنابراین کمتر بودن ظرفیت آنهاست. اما اصلی ترین دلیل، استفاده ما از تلفن‌های هوشمندمان است. چک کردن ایمیل‌ها، فرستادن پیام کوتاه، شبکه‌های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و ویدئو، بازی کردن در راه رسیدن خانه در مترو و اتوبوس و استفاده از اپلیکیشن های گوناگون برای کارهای مختلف روزانه، تنها گوشه‌ای از موارد استفاده ما از گوشی‌هایمان تا لحظاتی پیش از خوابیدن است.

    بنابراین بسیاری از افراد مایلند تا در طول شب گوشی‌های خود را شارژ کنند تا صبح پس از بیدار شدن موبایلی با شارژ 100 درصد منتظر آنها باشد.


    خبر خوب؛ چیزی به نام شارژ بیش اندازه گوشی همراه وجود ندارد

    نگران نباشید، در شارژ گوشی‌های موبایل چیزی بنام شارژ بیش اندازه باتری وجود ندارد. تلفن‌های هوشمند جدید به محض رسیدن میزان شارژ باتری به 100 درصد بصورت خودکار و توسط تراشه محافظتی جریان شارژ را قطع می‌کنند.

    شرکت کادکس، تولیدکننده باتری گوشی‌های همراه می‌گوید: «نیازی به نگرانی درباره شارژ بیش از حد نیست زیرا گوشی‌های مدرن، با رسیدن به ولتاژ لازم جریان شارژ را خاموش می‌کند.»


    خبر نسبتا بد؛ جریان شارژ دوباره وصل می‌شود. اما چه زمانی؟

    با وجود اینکه گوشی شما با رسیدن به شارژ کامل، عمل شارژ باتری را متوقف می‌کند؛ اما در طول شب دوباره این جریان متصل می‌شود؛ زیرا گوشی های همراه بطور طبیعی مقداری از شارژ را مصرف می‌کنند و به محض پائین آمدن شارژ باتری از میزان 100 درصد، مجددا جریان برق متصل می‌شود.

    این قطع و وصل شدن جریان شارژ، بدلیل بالا بردن حرارت باتری به آن صدمه می‌زند. کادکس می گوید: «بهتر است که گوشی‌های خود را با ولتاژ بالا بطور کامل شارژ نکنید. زیرا به باتری شما فشار وارد می‌کند.»

    بهترین راه برای جلوگیری از صدمه به باتری گوشی‌های موبایل

    با شارژ شبانه تلفن‌های همراه هوشمند، و قطع و وصل شدن چندباره جریان برق با ولتاژ بالا، ظرفیت باتری این دستگاه‌ها کاهش می‌یابد و در مدت زمان کوتاهی به خراب شدن باتری می‌انجامد. پس در طول شب گوشی خود را به برق متصل نگاه ندارید.

    کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای جلوگیری از این موضوع، منتظر نمانید تا شارژ باتری به صفر برسد. تخلیه کامل شارژ، باتری را زودتر خراب می‌کند.

    جان برادشاو، مدیر بازاریابی و روابط عمومی شرکت کادکس توصیه می کند: «زمانی‌ که شارژ گوشی‌تان 35 تا 40 درصد رسیید آنرا به شارژر متصل کنید. این موضوع به نگهداری از ظرفیت باتری کمک می‌کند.»

    همچنین توصیه می‌شود که گوشی همراه خود را خنک نگاه دارید و به هنگام شارژ آن را از قاب در آورید، زیرا حرارت بالا از دست رفتن ظرفیت باتری را تسریع می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر