تکنولوژی جدید اپل برای شارژ آیفون

عصر کالا- اپل بسیار سخت‌بر روی توسعه قابلیت شارژ بدون سیم محصولات خود فعالیت می‌کند و قرار است دستگاه‌های آینده این شرکت، همگی به این قابلیت مجهز باشند.

تکنولوژی جدید اپل برای شارژ آیفون
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، اگر شما جزو کاربران وفادار آی‌فون هستید، خبرهای خوبی برای شما در راه است. اپل، دو پتنت جدید به ثبت رسانده که به نظر می‌رسد همراه با قابلیت شارژ بدون سیم از راه دور طراحی شده‌اند. طبق گزارش منتشر شده در  US Patent & Trademark Office)USPTO)، این سیستم جدید قادر است به‌صورت وایرلس و بدون سیم، برق را با استفاده از نوعی رابط وایرلس ارسال کند و احتمالا در یک زمان می‌تواند چند دستگاه مختلف را هم به‌صورت وایرلس و هم با سیم، شارژ کند. به گزارش دنیای اقتصاد، شارژر بدون سیم از راه دور، می‌تواند گاهی اوقات چالش‌برانگیز باشد به خصوص اینکه با فاصله گرفتن از منبع شارژ، سرعت شارژ نیز کاهش می‌یابد. به علاوه ویژگی‌های امنیت این دستگاه‌ها می‌تواند میزان شارژ قابل ارسال به دستگاه‌ها را محدود کند.
    البته به نظر می‌آید که تکنولوژی جدید اپل به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند انتقال بدون سیم شارژ را بنا به سلیقه خود تنظیم کند.  طبق اولین پتنت ثبت شده، اپل ترتیبی صورت داده که دستگاه‌های مختلف که در محدوده آنتن دهی شارژر قرار دارند، بر اساس اولویت دسته‌بندی شوند. اگر این مطلب درست باشد، این تکنولوژی کاربران را قادر می‌سازد تا بر‌اساس کاربرد خود، مثلا دستگاه آی‌فون را قبل از آی‌پد خود شارژ کنند یا برعکس. در پتنت دوم، طرح دیگری ارائه شده که بر اساس آن می‌توان دستگاه شارژر را درون اشیا، اسباب‌خانه، قسمت‌های مختلف خودرو و... جاسازی کرد. همان‌طور که شاید بدانید، پتنت‌ها لزوما به مرحله تولید نمی‌رسند. به همین دلیل فعلا نمی‌توان به‌طور قطع عنوان کرد که این پتنت‌ها، پا به بازار می‌گذارند یا خیر. چیزی که مشخص است اینکه اپل خیلی جدی در حال گسترش بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود است تا چنین قابلیت کاربردی مانند شارژر بدون سیم را به‌صورت گسترده عرضه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر