فیس بوک برای مقابله با اخبار جعلی به رسانه‌های آفلاین متوسل شد

عصر کالا- فیس بوک برای مقابله با گسترش اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به دنیای واقعی متوسل شده و پیکارهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی را در دنیای آفلاین به راه انداخته است.

فیس بوک برای مقابله با اخبار جعلی به رسانه‌های آفلاین متوسل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، یکی از این پیکارها در هند آغاز شده و بدین منظور به شهروندان عادی در مورد نحوه تمییز دادن اخبار واقعی از جعلی اطلاع رسانی می شود.

    فیس بوک همچنین آگهی‌های تبلیغاتی تمام صفحه‌ای را در برخی روزنامه های بزرگ و مشهور هندی چاپ کرده که حاوی 10 نکته در مورد نحوه شناسایی اخبار جعلی است.

    دهها میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی در هند زندگی می کنند و این کشور از نظر میزان استفاده از فیس بوک در رتبه های بالا قرار دارد. همچنین واتس اپ متعلق به فیس بوک هم بزرگترین و برترین برنامه موبایلی مورد استفاده در هند است.

    عنوان آگهی تبلیغاتی فیس بوک در روزنامه های کثیرالانتشار هند این است: ما با همدیگر می توانیم انتشار اخبار جعلی را محدود کنیم.

    نگرانی در مورد گسترش انتشار اخبار جعلی در فیس بوک زمانی تشدید شد که برخی صاحب نظران پیروزی ترامپ بر کلینتون در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را تاحدی ناشی از انتشار اخبار جعلی بر ضد کلینتون دانستند. از آن زمان تا به حال مقامات بسیاری از کشورهای جهان فیس بوک را برای جلوگیری از انتشار چنین اخباری تحت فشار گذاشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر