مسنجر کیدز ؛ پیام‌رسانی برای کودکان

عصر کالا- شبکه اجتماعی فیس بوک، پیام‌رسانی را تحت عنوان "مسنجر کیدز" ارائه کرده تا کودکان تحت نظارت والدین خود بتوانند با دوستان خود در ارتباط باشند.

مسنجر کیدز ؛ پیام‌رسانی برای کودکان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از سال 1998 میلادی که استفاده از اینترنت برای عموم مردم همگانی شد، کاربران بسیاری از اطلاعات نادرستی که در فضای باز اینترنت ممکن است در دسترس کودکان قرار بگیرد، ابراز نگرانی کردند. بنابراین کنگره آمریکا لایحه و قانونی را تصویب کرد که کودکان زیر 13 سال و بدون نظارت و اجازه والدین خود، مجاز به استفاده از اینترنت نباشند.

    هم اکنون شبکه اجتماعی فیس بوک، پیام رسانی موسوم به "مسنجر کیدز" را ارائه کرده است تا کودکان بین 6 تا 12 سال بتوانند با نظارت والدین خود، با دوستان خود در ارتباط باشند.

    استفاده از این پیام رسان نیازی به حساب کاربری فیس بوک ندارد و پدر و مادر کودکان قادر خواهند بود افرادی که با کودکان شان در ارتباط هستند، را رصد کنند و یا حتی مشخص کنند که کودک با چه کسانی می تواند رابطه داشته باشد. این پیام رسان تنها به صورت آزمایشی در نسخه سیستم عامل iOS و تنها در کشور ایالات متحده آمریکا قابل دسترسی و استفاده است.

    همچنین در این پیام رسان، حضور تبلیغات و آگاهی‌های بازرگانی به چشم نمی‌خورد تا کودک تحت تاثیر عوامل مزاحم و نامربوط قرار نگیرد. مسنجر کیدز استیکرهای جذاب، فایل های تصویر متحرک (گیف) و ابزار نقاشی مخصوص کودکان را نیز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر