جاسوسی فیس بوک از تماس ها و پیامک‌های گوشی‌های اندرویدی

عصر کالا- بررسی ها نشان می دهد ساختار سیستم عامل اندروید به گونه ای است که در صورت استفاده از فیس بوک بر روی آن، این شبکه اجتماعی به اطلاعات تماس ها و پیامک های کاربران دسترسی می یابد.

جاسوسی فیس بوک از تماس ها و پیامک‌های گوشی‌های اندرویدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، فیس بوک این روزها با رسوایی ناشی از سواستفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات خصوصی کاربران خود دست و پنجه نرم می کند و حال مشخص شده این سوءاستفاده ابعاد گسترده تری دارد.
    کاربران گوشی های اندرویدی که از فیس بوک استفاده می کنند در عمل اطلاعات تماس ها و پیامک های خود و حتی مدت زمان این تماس ها را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار داده اند، امری که ناشی از نحوه طراحی سیستم عامل اندروید است.
    داده های یادشده طی سال های 2015 و 2016 از تلفن های همراه کاربران استفاده کننده از فیس بوک سرقت شده است. فیس بوک مدعی است از این رو اطلاعات فهرست های تماس و افرادی که با آنها تماس گرفته می شده را جمع آوری کرده تا یافتن افرادی که فرد می خواهد با آنها در تماس باشد را ساده تر کند.
    اما این توضیحات قانع کننده نیست و مشخص نمی کند چرا فیس بوک متادیتای اطلاعات تماس و پیامک های کاربران شامل مدت زمان تماس، وقت تماس و حتی تماس های از دست رفته را نیز جمع آوری و ذخیره می کند.
    متاسفانه مجوزهای دسترسی اندروید بسیار سهل گیرانه بوده و به اشتراک گذاری متادیتا را با هر کسی که خواهان آن باشد، ممکن می کند. در صورت نصب برنامه موبایلی فیس بوک بر روی گوشی نیز چنین اجازه ای به برنامه یادشده داده می شود.
    بسیاری از شخصیت های مشهور و متخصصان حوزه فناوری از کاربران خواسته اند به علت بی توجهی این شبکه اجتماعی به حریم شخصی کاربران و سواستفاده از اطلاعات خصوصی آنها هر چه سریع تر حساب کاربری خود را پاک کنند.
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر