پیام‌رسان فیس بوک به قابلیت ترجمه خودکار مجهز شد

عصر کالا- اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر به‌زودی به قابلیت ترجمه خودکار و همزمان نظرات کاربران مجهز خواهد شد.

پیام‌رسان فیس بوک به قابلیت ترجمه خودکار مجهز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت فیس بوک اعلام کرد کاربران پیام‌رسان فیس بوک مسنجر به زودی می‌توانند از قابلیت ترجمه هم‌زمان و خودکار نظرات موجود بهره‌مند شوند، به گونه‌ای که بدون نیاز به دانستن زبان‌های دیگر، بتوانند متوجه شوند نظراتی که زبان دیگری نوشته و ارسال شده، چگونه بوده است.

    بر اساس گزارش‌های منتشره  از سوی سی نت، حالا زمان انتشار این قابلیت بسیار نزدیک است و کاربران این پیام‌رسان آبی‌رنگ باید خوشحال باشند که از این پس قادرند نظرات و کامنت‌های به زبان دیگر را درک کنند.

    این ویژگی جدید قرار است در ابتدا برای کاربران اهل کشورهای ایالات متحده آمریکا و مکزیک منتشر شده و قابل دسترس شود تا بتوانند نظرات و کامنت‌های نوشته شده به زبان انگلیسی و اسپانیایی را بخوبی متوجه شوند. 

    قرار است درصورت موفقیت این قابلیت و رضایت کاربران فیس بوک مسنجر از آن، ویژگی ترجمه همزمان و خودکار برای کاربران دیگر کشورهای جهان نیز قابل دسترسی و اجرا باشد.

    فیس‌بوک در کنفرانس توسعه‌دهندگان که اول و دوم ماه مه میلادی سال جاری در کالیفرنیا  برگزار شد، از قابلیت جدید اپلیکیشن پیام‌رسان فیس بوک مسنجر که مبتنی بر دستیار هوشمند M است، رونمایی کرد. این قابلیت همان امکان ترجمه همزمان نظرات بین افراد بود که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌برد. 

    بر اساس اعلام فیس بوک، این قابلیت در روزهای آتی در دسترس کاربران این پیام‌رسان که در کشورهای ایالات متحده آمریکا و مکزیک زندگی می‌کنند، قرار خواهد گرفت و در آینده نزدیک نیز به کاربران دیگر کشورها و همچنین پشتیبانی از زبان‌های بیش‌تر جهان مجهز خواهد شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر