مربی هوشمند ورزش هم از راه رسید

عصر کالا- محققان یک مربی هوشمند ورزشی ساخته اند که مجهز به حسگرهای مختلف است. این مربی مجهز به هوش مصنوعی حتی برای فرد رژیم غذایی تعیین و هر از گاهی با جملاتی او را تشویق می کند.

مربی هوشمند ورزش هم از راه رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترند، محققان یک  مربی هوشمند  مجهز به هوش مصنوعی ساخته اند که افراد را تشویق می کند  بیشتر ورزش  کنند.

    این مربی LifeBeam Vi نام گرفته است. «وی» در حقیقت یک هدست هوش مصنوعی است که تنها وظیفه آن تبدیل صاحبش به یک دونده حرفه ای است.  این هدست بلوتوثی که با صوت فعال می شود، طوری طراحی شده تا مربی خصوصی کاربر خود باشد.

    در هدست یک بارومتر  وجود دارد که ارتفاع را می سنجد. علاوه بر آن حسگر ضربان قلب، ژیروسکوپ و سرعت سنج نیز در آن قرار دارد  که گام های فرد و فعالیت های مختلف دیگر را ردیابی می کند. وی می تواند به سوالات ساده فرد حین دویدن پاسخ دهد. 

    قبل از ورزش نیز وی وضعیت آب و هوا را بررسی می کند تا مشخص شود فرد باید در آن روز در فضای سربسته یا سرباز بدود. همچنین  باتوجه به اطلاعات سلامتی و سابقه ورزش کاربر برای او رژیم غذایی تعیین می کند.

    البته وی ویژگی های جالب دیگری نیز دارد.  به عنوان مثال هرگاه احساس کند سرعت کاربر هنگام دو کم شده، جملات تشویق آمیزی به او می گوید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر