با این اپلیکیشن‌ها هیچ وقت گم نمی‌شوید

عصر کالا- اگر شما یک کوهنورد باشید یا از کسانی که عاشق کمپ زدن در دشت و صحرا هستند، این اپلیکیشن همان چیزی است که به کارتان می آید، البته قیمت ۹.۹۹ دلاری آن شاید کمی بالا به نظر برسد اما عوضش وقتی در جایی قرار گرفتید که یک نقطه کور کامل است و هیچ سیگنالی به آن نمی رسد، به ارزشش پی می برید.

با این اپلیکیشن‌ها هیچ وقت گم نمی‌شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از برترینها، «از کجا بیام؟» «کروکی اش رو برام بکش»، «بیا، هر وقت نزدیک شدی سوال کن» و ده ها دیالوگ معروف که موقع آدرس پرسیدن و آدرس دادن شکل می گیرد و تازه بعد از همه آن ها باید به تجربیات خویش رجوع کنیم که این موقع از روز فلان اتوبان خلوت تر است یا این که باید از وسط شهر برویم و آخرش هم نتوانیم مقصد را پیدا کنیم و مجبور شویم با یکی دو نفر تماس بگیریم تا سرانجام به سرمنزل مقصود برسیم.

    حالا اما باید با تمام این داستان ها خداحافظی کنیم، هر چند این خداحافظی در بسیاری از کشورهای دنیا خیلی وقت است که صورت گرفته و در ایران هم البته چند وقتی است مردم به این نتیجه رسیده اند که به جای پرسیدن آدرس بهمان باشگاه از مغازه دار بداخلاق بهتر است که سری به گوشی موبایل هوشمند و اپلیکیشن های خاک گرفته اش بزنند تا مثل آب خوردن هم مسیر درست را پیدا کنند و هم بهترین، کوتاه ترین و خلوت ترین مسیر را انتخاب کنند و این طوری در وقت و هزینه صرفه جویی شود و با اعصاب شاداب تری به مکان مورد نظر برسند.


    به همین منظور برنامه نویسان گرامی چندین و چند برنامه مسیریاب و نقشه و... طراحی کرده اند که هرکدام ویژگی های خودشان را دارند اما ما در ایران معمولا فقط گوگل مپ را می شناسیم و فکر می کنیم این برنامه بهترین نقشه دنیاست در حالی که چنین چیزی واقعیت ندارد و در فهرست 10 اپلیکیشن برتر نقشه و مسیریاب گزینه های بهترین هم وجود دارند.

    Backcountry navigation GPS pro

    اگر شما یک کوهنورد باشید یا از کسانی که عاشق کمپ زدن در دشت و صحرا هستند، این اپلیکیشن همان چیزی است که به کارتان می آید، البته قیمت 9.99 دلاری آن شاید کمی بالا به نظر برسد اما عوضش وقتی در جایی قرار گرفتید که یک نقطه کور کامل است و هیچ سیگنالی به آن نمی رسد، به ارزشش پی می برید.

    ماجرا از این قرار است که Backcountry یک نقشه توپوگرافی آف لاین بسیار دقیق و کامل دارد که تقریبا هیچ نقطه سیاهی در آن نیست و می تواند عصای دست حرفه ای های تفریح و گردشگری باشد. با توجه به پولی بودن اپلیکیشن یک نسخه موقت هم از آن وجود دارد که می توانید اول آن را آزمایش کنید و اگر خوشتان آمد، نسخه کاملش را هم بخرید و با خیال راحت بزنید به کوه و دشت.


    GPS Essentials

    این اپلیکیشن مثل مورد قبلی بیشتر به درد کسانی می خورد که می خواهند بیرون از شهر به گشت زنی بپردازند و برای آن که گم نشوند می توانند از GPS Essentials استفاده کنند. اما چه چیزی این اپلیکیشن را تا این حد محبوب کرده است؟ پاسخ در ابزار جانبی آن است که شامل نشانگر سرعت متوسط شما، ارتفاع، فاصله ای که طی کرده اید، موقعیت و وضعیت ماه، فاصله تا مقصد و بسیاری آیتم های دیگر می شود.

    دیگر ویژگی خاص آن ابزار HUD است که مسیر حرکت را هم به کاربر نشان می دهد و این طوری دیگر هیچ نیازی به قطب نما و دیگر وسایل ناوبری و این طور چیزها نیست. البته تعدادی افزونه های دلخواه دیگر هم برای این اپلیکیشن وجود دارد که در صورت نیاز می توانید با پرداخت 5.29 دلار از آن ها هم استفاده کنید وگرنه همین نسخه رایگان هم کارتان را راه می اندازد.


    HERE Maps

    این اپلیکیشن کاملا رایگان ابتدا سال 2014 توسط نوکیا طراحی و ارائه شد اما بعد از آن سال 2015 توسط کنسرسیومی شامل سه خودروساز بزرگ یعنی آئودی، بی ام دبلیو و بنز خریداری شد تا روی خودروهای آن ها قرار بگیرد. نحوه کار با این برنامه بسیار ساده و در تمام دنیا جوابگو است.

    شما می توانید نقشه های آن را به صورت آف لاین دانلود کنید و نگران دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف نباشید. HERE همچنین در مدل آن لاین قادر به نشان دادن وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی است و خود شما می توانید نقاط خاصی را روی آن ذخیره کنید تا بعدا بتوانید به سرعت به آن ها و کیفیت مسیرها و ترافیکشان پی ببرید.


    Map Factor: CPS Navigation

    کسانی که از گوگل مپ خوششان نمی آید، می توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند که شباهت بسیاری به نسخه گوگل دارد. این نقشه قابلیت دانلود و نصب روی حافظه SD را دارد و این طوری شما بعداد هم در مواقع آف لاین می توانید از نقشه های آن استفاده کنید. در این نقشه مثل مشابه گوگل، در وضعیت آف لاین، خیابان ها در بسیاری از کشورهای دنیا قابل دسترسی هستند و روز به روز بر تعداد شهرها افزوده می شود، البته این ویژگی به اندازه گوگل مپ پیشرفته نیست اما تا حد قابل قبولی انتظارات را برآورده می کند. این اپلیکیشن کاملا رایگان است اما می توان برخی افزونه های جانبی را برای آن خریداری کرد که خب باید هزینه اش را هم پرداخت.


    Map Quest: Maps, GPS and Traffic

    سال ها قبل وب سایتی وجود داشت به نام go- to که در آن می شد مسیرها را پیدا کرد و کاربران خودش را داشت. حالا پس از چند سال این سایت تبدیل به یک اپلیکیشن اندروید شده و روی گوشی های موبایل قرار گرفته است. ویژگی خاص این اپلیکیشن وضعیت آنلاین ترافیک و آپدیت خودکار آن است و البته یک قسمت که در آن به کاربر نشان می دهد در کدام نقطه از مسیر می تواند سوختی با قیمت کمتر نسبت به بقیه جایگاه ها پیدا کند.

    نشان دادن جهت پیاده روی یا رانندگی دیگر قابلیت Map Quest است. نکته دیگری که این اپلیکیشن رایگان را برای مردم دوست داشتنی کرده همان نام آشنا و قدیمی اش است که باعث شده مورد اعتماد آن ها قرار بگیرد.



    Google Maps

    تقریبا هر وقت صحبت از نقشه و مسیریابی از طریق اپلیکیشن ها شود نام گوگل است که به گوش می رسد و سریع همه به سراغ اش می روند و البته ویژگی های این محصول گوگل به هیچ وجه قابل انکار نیست. آپدیت های متنوع، پشتیبانی در تمام نقاط کره زمین، دانلود نقشه آف لاین، دیدن خیابان ها و وضعیت لحظه به لحظه آن ها که جزییات زیادی را شامل می شود مثل ترافیک، در دست تعمیر بودن، وجود اطلاعات مربوط به بیش از 100 میلیون مکان مشخص و خیلی چیزهای دیگر Google Maps را به یکی از دوست داشتنی ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن های مسیریابی و نقشه تبدیل کرده که در کشور خود ما هم بسیار پرطرفدار است و تقریبا روی همه گوشی های اندرویدی وجود دارد.



    Polaris Navigation GPS

    پولاریس تلاش کرده یک جورهایی همه نقشه های دیگر را در یک بسته جا بدهد و در بسیاری از این جا دادن ها هم موفق بوده است. الان در این اپلیکیشن می توان به Google Maps, Map Quest, Open Street Maps و Cycle route Maps که این آخری مسیرهای دوچرخه سواری را نشان می دهد، دسترسی داشت و آنچه شما خواسته اید یک جا در آن قرار دارد. این اپلیکیشن رایگان به درد کسانی می خورد که حوصله شلوغ شدن صفحه موبایلشان را ندارند و ترجیح می دهند به جای دنبال بردن یک جعبه ابزار سنگین، با یک چاقوی همه کاره سوییس همه کارهایشان را انجام دهند.



    Sygic: GPS Navigation and Maps

    این اپلیکیشن تاکنون 50 میلیون بار دانلود شده و همین یعنی طرفداران زیادی دارد. در sygic علاوه بر نقشه های آف لاین و... که در بقیه هم وجود دارد، قابلیت هایی مثل راهنمای سخنگو هم وجود دارد که نام خیابان ها را می گوید و این طوری به تلفظ درست اسامی هم کمک می شود. علاوه بر این، پیشنهاد مسیر جایگزین و حتی نشان دادن محدوده سرعت از دیگر ویژگی های sygic است.



    Scout GPS Navigation

    نام این اپلیکیشن قبلا teleNave بود و حالا با سر وش کلی جدید و تغییر آیکون و اسم دوباره به بازار آمده و مثل قبل طرفداران خودش را دارد. این برنامه خیلی از قابلیت های برنامه های دیگر را دارد و تفاوتش با دیگران این است که طوری به شما آدرس می دهد انگار یکی از مردم دارد این کار را انجام می دهد و این برای برخی خوشایند است. لازم به ذکر نیست که Scout هم کاملا رایگان است.



      Waze social GPS, and Teraffic

    Wazeیکی دیگر از محصولات گوگل است که در لیست 10 اپلیکیشن پرطرفدار مسیریابی قرار دارد و شاید برخی فکر کنند همان گوگل مپ است و فرق خاصی نمی کند اما واقعیت این است که برخی ویژگی های Waze انحصاری خودش است؛ مثلا وضعیت ترافیک خیابان ها در این اپلیکیشن توسط خود مردمی که در آن لحظه در آن نقطه خاص حضور دارند، گزارش می شود. همچنین آمار حضور پلیس در خیابان ها از دیگر قابلیت های آن است. اعلام جایگاه های با سوخت ارزان تر دیگر قابلیت Waze است که البته در ایران معنی ندارد، چون قیمت ها در سراسر کشور یکسان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر