با اختراع تراشه جدید؛

دقت جی پی اس گوشی ها ۱۶برابر می شود

عصر کالا- امروزه استفاده از برنامه های نقشه خوان و مکان یاب در گوشی های هوشمند به امری عادی برای مسیریابی مبدل شده، اما دقت نسبتا پایین خدمات جی پی اس باعث وقوع مشکلاتی برای کاربران می شود.

دقت جی پی اس گوشی ها ۱۶برابر می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، دقت خدمات جی پی اس فعلا در حد 5 متر است و این مساله به خصوص در زمان تلاش برای یافتن بزرگراه ها و خیابان ها در شهرهای بزرگ و در حین رانندگی ممکن است باعث سردرگمی شود.

    به منظور حل این مشکل، شرکت برودکام از طراحی نمونه اولیه تراشه ای خبر داده که با دریافت دقیق تر علائم ماهواره ای می تواند هر موقعیت جغرافیایی را با دقت 30 سانتیمتر نمایش دهد. در نتیجه خدمات موقعیت یابی گوشی ها تا 16 برابر بهتر رخ می دهد.

    مزیت دیگر این تراشه ها مصرف کمتر انرژی است. تراشه یادشده که BCM47755 نام دارد نصف تراشه های رقیب خود برق مصرف می کند و انتظار می رود در سال 2018 در گوشی های هوشمند به کار گرفته شود.

    شرکت برودکام همچنین در حال مذاکره با شرکت های سازنده گوشی های هوشمند است تا استفاده و نصب بهینه تراشه های یادشده ممکن شود. البته هنوز اسامی شرکت های یادشده اعلام نشده است. در عین حال تعدادی از شرکت های آمریکایی و ژاپنی در حال همکاری برای ایجاد ایستگاه های زمینی به منظور تصحیح خطای موقعیت یابی سیستم های جی پی اس هستند و انتظار می رود این فعالیت ها تا سال 2018 به پایان برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر