رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار:

گوگل مپ برای استفاده تجاری پولی شده است

عصر کالا- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار گفت: با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم از گوگل درخواست خدمات دهی کنند و بر همین اساس باید از طریق سایر شرکت‌های اروپایی و آسیایی که دارای کردیت کارت هستند تحریم‌ها را دور بزنند و درخواست این سرویس را از گوگل داشته باشند.

گوگل مپ برای استفاده تجاری پولی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا, رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار در خصوص پولی شدن گوگل‌مپ و استفاده از خدمات آن و تاثیرگذاری آن بر روی کسب و کارهای اینترنتی گفت: این مساله به طور حتم بر روی کسب و کارهای نوین که بر مبنای اینترنت است تاثیر می‌گذارد. اما موضوعی که در اینجا مطرح است این است که این خدمات برای شرکت‌های تجاری و یا کسانی که از گوگل مپ استفاده تجاری می‌کنند پولی شده است و کاربران عادی همچنان می‌توانند رایگان از آن استفاده کنند.

    محمدرضا طلایی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم از گوگل درخواست خدمات دهی کنند و بر همین اساس باید از طریق سایر شرکت‌های اروپایی و آسیایی که دارای کردیت کارت هستند تحریم‌ها را دور بزنند و درخواست این سرویس  را از گوگل داشته باشند. البته این کار نیز ممکن است هزینه‌های مربوط به خودش را داشته باشد و حتی امکانپذیر نباشد اما به هر حال دیگر نمی‌توان از این امکان گوگل به طور رایگان استفاده کرد و شرکت‌های فناوری نوین باید فکر دیگری در این خصوص داشته باشند.

    وی تصریح کرد: وضعیت شرکت‌های فن آروی و آی تی ما مناسب است دولت و معاونت فن آوری نیز حمایت‌های خوبی از فعالان کسب و کارهای نوین داشته‌اند اما باید خود را برای تحریم ها آماده کنند چیزی که مشخص است با وضعیت موجود شرایط خوبی در آینده در بحث تولید و صادرات نرم افزار نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر