گوگل مپ نرم‌افزارهای ایرانی را تحریم کرد

عصر کالا- به نظر می رسد گوگل تحریم های جدیدی را برای ایران اعمال کرده و وب‌سایت هایی که از دامنه IR استفاده می کنند، دسترسی شان به API گوگل مپ مسدود شده است.

گوگل مپ نرم‌افزارهای ایرانی را تحریم کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ از روز گذشته برخی کسب و کارهای اینترنتی ایرانی، همانند تاکسی های اینترنتی که در نرم افزار های خود از سرویس گوگل مپ استفاده می کنند، از قطع خدمات این سرویس در نرم افزارهایشان خبر داده اند. طبق بررسی های انجام گرفته، تنها سایت هایی که از دامنه IR استفاده می کنند، دسترسی شان به API گوگل مپ مسدود شده است.

    به نظر می رسد گوگل تحریم های جدیدی را برای ایران اعمال کرده است هرچند هنوز این شرکت هیچ بیانیه‌ای را منتشر و هیچ موضوعی را تایید یا تکذیب نکرده است. هنگامی که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با دامنه ای IR سعی به دسترسی به سرویس گوگل مپ دارند، خطایی با عنوان "وب‌سایت یا اپلیکیشن مورد نظر به دلیل عدم سازگاری با قوانین گوگل مپ مسدود شده است" نمایان میشود.

    احتمال میرود این تحریم دائمی باشد و کسب و کار های اینترنتی ایرانی که از گوگل مپ در نرم افزار های خود استفاده می کنند، باید یک سرویس بومی را جایگزین آن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر