چگونه بدون نیاز به اینترنت از نقشه گوگل استفاده کنیم؟

عصر کالا- این گزارش به شما آموزش می‌دهد که چگونه بدون نیاز به اتصال اینترنت و به صورت آفلاین از نرم‌افزار گوگل مپ (Google Maps) استفاده کنید.

چگونه بدون نیاز به اینترنت از نقشه گوگل استفاده کنیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اپلیکیشن نقشه گوگل (گوگل مپ) یکی از قدرتمندترین و کامل‌ترین برنامه‌های نقشه جغرافیایی است که به کاربران در سراسر جهان موقعیت‌های موردنظرشان را نشان داده و آن‌ها راهنمایی می‌کند.
    یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند همواره آن است در صورتی که نیازمند اتصال به اینترنت برای مسیریابی و ردیابی موقعیت جغرافیایی خود هستند، امکان آنتن‌دهی دکل های مخابراتی وجود نداشته باشد و یا میزان اعتبار سیم‌کارت و بسته‌های اینترنتی‌شان به اتمام برسد و نتوانند در مواقعی که نیاز به نرم‌افزار نقشه گوگل مپ دارند، از آن استفاده کنند چراکه این برنامه نیازمند اتصال به اینترنت و فناوری جی پی اس یا موقعیت‌یاب است.
    اما حالا این گزارش به شما آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانید برای جلوگیری از گرفتار شدن در چنین مواقعی، به صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال اینترنت از گوگل مپ استفاده کنید.
    برای این کار باید ناحیه و محدوده موردنظر خود را از قبل با استفاده از اتصال به اینترنت وای فای یا موبایل دیتا دانلود کنید که باتوجه به بزرگی و وسعت ناحیه جغرافیایی دانلود شده، حجمی از حافظه داخلی یا رم گوشی شما اشغال می‌شود که باید به خالی کردن ظرفیت حافظه گوشی خود از قبل اندیشیده باشید تا دچار مشکل نشوید.
    گوگل به منظور جلوگیری از اشغال حجم زیادی از ظرفیت حافظه گوشی شما، به صورت اتوماتیک و خودکار تاریخچه محدوده‌های دانلود شده توسط شما را پس از گذشت 30 روز ( یک ماه ) حذف می‌کند.
    در صورتی که می‌خواهید دانلود ناحیه و تاریخچه موردنظر پس از 30 روز به صورت اتوماتیک باز هم تمدید شود، باید به قسمت تنظیمات گوگل مپ رفته و دانلود دوباره آن را فعال‌سازی کنید.
    کاربران به منظور دانلود ناحیه جغرافیایی موردنظر خود می‌توانند ابتدا نقشه شهر یا مکان مورد نظر را زوم و مشخص کرده و سپس در بخش جست‌وجو عبارت 'OK Maps' را تایپ کنند. با تایید کاربر، دانلود آن بخش از نقشه که مشخص کرده‌اند، آغاز خواهد شد. البته  کاربران به منظور فعال‌سازی امکان استفاده آفلاین از گوگل مپ باید آخرین نسخه از این اپلیکیشن را بر روی گوشی‌های اندرویدی یا iOS خود دریافت کنند.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر