اعطای زمین و وام به تولیدی های کیف و کفش برای انتقال به قرچک

عصر کالا- بسیاری از تولیدکنندگان کیف و کفش و چرم تهران که شرایط نابسامان کارگاه های تولیدی آنها در محله های قدیمی سپهسالار و خیابان جمهوری به گفته مسوولان «دست کمی از پلاسکو ندارد»، در صورت انتقال به شهرک صنعتی قرچک ورامین، زمین ارزان قیمت و تسهیلات بانکی می گیرند.

اعطای زمین و وام به تولیدی های کیف و کفش برای انتقال به قرچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، مسوولان سازمان‌ صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و رییسان تشکل های تخصصی و اتحادیه کفش تهران جلسه ای داشتند که آنجا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد «به صنعتگران حوزه کیف و کفش و مصنوعات چرمی برای استقرار در شهرک های صنعتی مشوق های مناسبی اعطا می شود».
    «صادق نجفی» واگذاری زمین صنعتی و حمایت از توسعه بازار صادراتی در صنعت کفش را از جمله این مشوق ها معرفی کرد و از اتحادیه صنعت کیف و کفش چرم خواست برای صادرات کفش به روسیه، اوکراین، بلاروس و غیره طرحی تهیه و مزیت های حضور در این بازارها را بررسی کنند.
    مدیرعامل سازمان‌ صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآوری کرد: امسال 13 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره 6 قانون بودجه سال 1397 برای مشوق های صادراتی در خوشه های صنعتی، واحدهای دانش بنیان، استارتاپ ها و غیره در نظر گرفته شده است که در صورت ارائه طرح جامع مدیریت صادرات و برنامه ریزی برای بازارهای هدف، می توان با همکاری سازمان توسعه تجارت اعتباراتی را برای صنعت کفش در نظر گرفت.
    ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
    پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

    ** جزییات مشوق های انتقال به شهرک صنعتی قرچک
    در این پیوند، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عصر شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در جلسه امروز درباره انتقال اعضای این اتحادیه به شهرک صنعتی قرچک ورامین تبادل نظر شد که مورد استقبال آنان قرار گرفت.
    «فرشاد مقیمی» یادآوری کرد: بیشتر تولیدکنندگان کیف و کفش در مناطقی مانند خیابان جمهوری، باغ سپهسالار و غیره استقرار دارند و از نظر مکان، در شرایط مناسبی به سر نمی برند و برای سامان دادن آنها در شهرک صنعتی قرچک ورامین آمادگی داریم.
    مقیمی گفت: در این جلسه مقرر شد برای استقرار در شهرک صنعتی، زمین هایی با پیش پرداخت اندک و اقساط طولانی در اختیار اعضای این اتحادیه قرار گیرد.
    «همچنین از محل تسهیلات بانکی 720 هزار میلیارد ریالی تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 نیز مقرر شد مبالغی در اختیار فعالان این صنف قرار داده شود».
    وی یکی از ضعف های اساسی صنعت کیف و کفش و چرم کشور را طراحی دانست و یادآوری کرد: هفته گذشته یک مرکز طراحی کفش در تهران با بهره گیری از استادان مجرب ایتالیایی و ایرانی راه اندازی شد تا آموزش های لازم را در این زمینه ارایه کند.
    وی ادامه داد: در این مرکز با استفاده از نرم افزارهای طراحی و شیوه های نوین، تلاش می شود طراحان و فعالان صنف کیف و کفش و چرم به ارتقای شرایط تولید بپردازند.
    به گفته این مسوول، اکنون افزون بر 72 هزار نفر در قالب سه هزار و 431 واحد صنفی در صنعت کیف و کفش و چرم استان تهران به فعالیت مشغولند و سالیانه حدود 50 میلیون جفت کفش تولید می کنند.
    چندی پیش رییس اتحادیه صنف کفاشان دستدوز هدفگذاری صادرات یک میلیارد دلاری محصولات چرمی در یک دوره 10 ساله را یکی از اولویت های این صنعت برشمرد و اعلام کرد: در سال 1395 ارزش صادرات کفش ایران از مرز 120 میلیون دلار گذشت.
    85 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که حدود یک هزار و 700 واحد آن، بزرگ و صنعتی است و بقیه به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص دارد.
    41 هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور مستقر شده که 65 درصد آنها به نوعی فعال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر