رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوزان:

راه اندازی ۳۰۰ فروشگاه مختص عرضه کفش داخلی

عصر کالا- رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز گفت: ۳۰۰ درخواست برای راه اندازی فروشگاه مختص عرضه کفش داخلی به اتحادیه ارسال شده که ۱۰۰ واحد راه اندازی شدند و مابقی نیز در حال راه اندازی هستند.

راه اندازی ۳۰۰ فروشگاه مختص عرضه کفش داخلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، رسول شجری اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید اما، همچنان رکود در بخش تولید ادامه دارد.

    وی با اشاره به اینکه فروشگاه‌هایی راه اندازی شده و فقط در آن‌ها کفش‌های تولید داخل به فروش می‌رسد، افزود: 300 درخواست در این زمینه از سوی واحد‌های صنفی ارسال شده که در حال حاضر 100 واحد دایر هستند و مابقی نیز به این طرح می‌پیوندند.

    رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز گفت: نه تنها هیچ حمایتی از واحد‌های تولید نمی‌شود بلکه این واحد‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

    شجری ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم سیستم بانکی را با بخش تولید وفق دهیم مطمئنا هم این سیستم ارتقا نمی‌یابد هم تولید داخل از بین می‌رود.

    وی با بیان اینکه دولت تسهیلات خاصی به تولیدکنندگان پرداخت نمی‌کند، تصریح کرد: تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند به اسم 18 درصد است، اما به 24 درصد می‌رسد و این در حالی است که سود تولید 10 درصد است و این تسهیلات صرفه اقتصادی برای تولید ندارد.

    رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز با بیان اینکه اگر دولت برای ساماندهی واردات اقدام نکند و جلوی قاچاق را نگیرد ریشه تولید زده خواهد شد، ادامه داد: واردات رسمی 7 میلیون دلار است در حالیکه 513 میلیون دلار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

    شجری درباره میزان تولید داخل اظهار کرد: کشور ظرفیت تولید 400 میلیون کفش را دارد اما، به دلیل مشکلات تورم، تسهیلات و مواد اولیه نمی‌توانیم این میزان را تولید کنیم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد‌های تولیدی با 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر 4 هزار واحد تولیدی در تهران داریم که بسیاری از آن‌ها به دلیل مشکلات تعطیل کردند یا با نصف ظرفیت در حال کار کردن هستند.

    رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز با اشاره به صادرات 100 میلیون دلاری کفش کشور تاکید کرد: بزرگترین مشکل نداشتن صادرات است که وزارت صنعت باید در این مورد اقدام کند، اما به فکر این موضوع نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر