شین هوا:

ایران بزرگترین تولید کننده کفش خاورمیانه است

عصر کالا- خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که ایران به عنوان یک قدرت اقتصادی در حال حاضر به بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده کفش خاورمیانه تبدیل شده است.

ایران بزرگترین تولید کننده کفش خاورمیانه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، ایران در راستای رشد اقتصادی خود توانسته به یک قدرت در صنعت تولید کفش تبدیل شود و این بسیار ارزنده است.
    آمارهای رسمی که خبرگزاری شین هوا به آن اشاره کرده است نشان می دهد ایران در سال گذشته موفق به تولید 185 تا 210 میلیون جفت کفش شده است.
    این گزارش ادامه می دهد که در ایران اکنون یک هزار و 820 واحد صنعتی با محصولاتی چون چرم و کیف و کفش سر و کار دارند و در زمینه توزیع و فروش نیز دارای تجربیات بالایی هستند.
    ایران بر اساس اعلام خبرگزاری شین هوا توانسته در پنج ماهی که به ماه اوت امسال ختم شده است نزدیک به 32 میلیون دلار کفش صادر کند که در مقایسه با دوره مشابه قبل از آن 1.4 درصد افزایش داشته است.
    خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که وزارت صنایع و معادن و تجارت ایران تلاش می کند تا صادرات کفش ایران را تا سال 2018 میلادی به 125 میلیون دلار برساند.
    بنا به این گزارش کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان بازارهای هدف صادرات کفش ایران محسوب می شوند که با قیمت بسیار مناسبی به آنها عرضه می شود.
    شین هوا می نویسد که ایران قصد دارد بر اساس تاکید رهبر این کشور، بتدریج اتکای خود به نفت را کاهش داده و با تقویت بخش های مختلف تجاری و اقتصادی، یک بنیان امن اقتصادی برای خود ایجاد کند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر