ضعف امنیتی دستگاه‌های GPS چینی ثابت شد!

عصر کالا-کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) ساخت چین دارای آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی متعدد بسیاری هستند که به هکرها اجازه ورود به اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربران را می‌داده است.

ضعف امنیتی دستگاه‌های GPS چینی ثابت شد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به اهمیت خاص و روزافزون امنیت سایبری و لزوم حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از محققان و کارشناسان امنیتی با بررسی آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در سرویس‌های مختلف سعی دارند تا علاوه بر آگاه‌سازی کاربران، شرکت های توسعه دهنده سرویس‌های مربوطه را ملزم به برطرف کردن مشکلات و ضعف های امنیتی و سپس محافظت از حریم خصوصی کاربران کنند.

    حالا به تازگی این کارشناسان با انتشار گزارشی در وب سایت سی‌نت دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) چینی که هم اکنون توسط خیل عظیمی از کاربران در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از رمزعبور و گذرواژه‌های پیش‌فرض استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها اعداد 12345 بوده است. این بدان معناست که هکرها و مجرمان سایبری قادر بوده اند اطلاعات مربوط به لوکیشن و مکان جغرافیایی کاربران را به راحتی بدست آورده و به آن دسترسی پیدا کنند.      

    دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر جا و مکانی بتوانند مسیر موردنظر خود را پیدا کرده و بدین ترتیب از گم کردن راه اجتناب کنند. این دستگاهها به میزان قابل ملاحظه‌ای توسط طبیعت گردان، توریست‌ها و کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    کارشناسان امنیتی بدین ترتیب از تمامی کاربران دستگاههای ردیاب ماهواره‌ای درخواست کرده‌اند که هرچه زودتر رمزعبور پیش فرض دستگاه خود را تغییر داده و از یک گذرواژه جدید و غیرقابل حدس استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر