درآمد ۱۷ میلیارد دلاری توسعه دهندگان چینی از اپ استور اپل

عصر کالا- مدیرعامل شرکت اپل در جریان رویدادی در کشور چین اعلام کرد که در سال جاری میلادی توسعه دهندگان از پلتفرم اپ استور چین ، ۱۶.۹۳ میلیارد دلار کسب درامد کرده‌اند.

درآمد ۱۷ میلیارد دلاری توسعه دهندگان چینی از اپ استور اپل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، تیم کوک – مدیر عامل شرکت اپل – در جریان حضور و شرکت در چین اعلام کرده است که بیش از 1.8 میلیون توسعه دهنده در این کشور با استفاده از پلتفرم فروشگاه آنلاین اپ استور اپل در چین، توانسته اند نزدیک به 17 میلیارد دلار (16.93 میلیارد دلار) معادل 112 میلیارد یوآن کسب درآمد کنند.

    این اعداد و ارقامی که تیم کوک اعلام کرده است نشان دهنده آن است که توسعه دهندگان چینی در این کشور توانسته اند بیش از یک چهارم مجموع درآمد اپ استور در سطح جهان را به خود اختصاص دهند.

    تیم کوک در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که توسعه دهندگان در سال میلادی گذشته 2016 توانسته بودند درآمدی 70 میلیارد دلاری از پلتفروم اپ استور اپل کسب کنند.

    وی این گزارش ها واطلاعات را در جریان سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیت سایبری و تدابیر رگولاتوری اینترنت در کشور چین ارائه داده است.

    اپل از سوی بسیاری از طرفداران حقوق بشر و حقوق کاربران در فضای مجازی مورد انتقاد فراوانی قرار گرفته است، چرا که تحت فشارهای وارده از سوی دولت چین، صدها اپلیکیشن و برنامه از جمله برنامه‌های فیلتر شکن و VPN را از اپ استور خود در کشور چین حذف کرده است.

    کشور چین سومین بازار بزرگ فروش محصولات اپل آمریکایی است که البته اپل در سالهای اخیر تحت تاثیر رشد برندهای چینی که گوشی‌های هوشمند با کیفیت ولی با هزینه کمتری را به مردم این کشور ارائه می دهند، با مشکلات و چالش‌های بزرگی روبرو شده است و امیدوار است با فروش جدیدترین و بروزترین محصولات پرچمدار خود همانند آیفون 10 و آیفون 8 باری دیگر از این بازار رو به افول رهایی پیدا کرده و به پرفروش ترین برندهای کشور چین بازگردد.

    از دیگر افراد سرشناس و مهمی که در این رویداد واقع در کشور چین شرکت کرده‌اند، می‌توان به سوندار پیچار، مدیر ارشد اجرایی شرکت گوگل  اشاره کرد که برای نخستین بار در چنین کنفرانسی شرکت می کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر