نکاتی برای بهتر خریدن لباسشویی

عصر کالا- مدل‌های ماشین لباسشویی موجود در بازار، بجز مدل‌های دوقلو که معمولا پنج و شش کیلویی هستند، ظرفیت‌های ۵، ۶، ۷، ۸ و ۱۲ کیلویی دارند. معمولا ظرفیت وزنی لباسشویی را نسبت به تعداد اعضای خانواده انتخاب می‌کنند.

نکاتی برای بهتر خریدن لباسشویی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل ازجام جم آنلاین، مثلا برای خانواده‌های کوچک خریدن لباسشویی هفت کیلویی مناسب نیست، مگر این‌که با فاصله زمانی زیادی از لباسشویی استفاده کنید یا مدل‌های پنج کیلویی برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست، چون باید تعداد دفعات زیادی استفاده شود و در نتیجه طول عمر کوتاه‌تری خواهد داشت اما نکته مهمی که درباره حجم مدل‌های مختلف وجود دارد این است که همه مدل‌ها با هر ظرفیتی بجز مدل‌های 12 کیلویی ابعاد یکسانی داشته و طراحی بدنه آنها چندان تفاوتی با هم ندارد.

از طرفی مدل‌های جدیدتر لباسشویی دارای سنسور ظرفیت هستند و قیمت بالاتری دارند. این مدل‌ها به صورت اتوماتیک وزن لباس‌ها را محاسبه کرده و تمام کارکرد دستگاه را نسبت به وزن لباس‌ها تنظیم می‌کنند.
میزان مصرف انرژی
این‌که باید از خریدن مدل‌هایی از ماشین لباسشویی که درجه مصرف انرژی آنها از A پایین‌تر است خودداری کنید، بدیهی است.
این روزها با بالاتر رفتن قیمت برق و بیشتر ارزشمند شدن انرژی نسبت به سال‌های قبل بیشتر خریداران بخصوص کسانی که اقتصادی خرید می‌کنند، کم‌مصرف بودن لوازم را جزو فاکتورهای ضروری خریدشان قرار می‌دهند‌.
دراین میان مدل‌هایی که دارای برچسب مصرف انرژی AAA هستند و البته قیمت بالاتری دارند برای خرید مناسب‌ترند. چون این برچسب نشان‌دهنده مصرف برق کمتر، آب کمتر و کیفیت شست‌و‌شوی بالاتر است.
جدای از برچسب میزان مصرف می‌توانید به امکاناتی که برای جلوگیری از هدررفتن آب روی مدل‌های جدیدتر قرار داده شده دقت کنید. چون این سیستم‌ها نه‌تنها باعث می‌شود مصرف آب پایین‌تر بیاید، بلکه طول عمر دستگاه را بیشتر کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کنند.
آخرین مدل‌ها مهم نیستند
افرادی که دنبال خرید ماشین لباسشویی هستند با پرسشی اساسی مواجه می‌شوند و آن این که اگر پول بیشتری بدهند و ماشین لباسشویی گران‌تری بخرند آیا لزوما لباس‌هایشان بهتر شسته خواهد شد؟ کارشناسان می‌گویند جواب منفی است! با خرید ماشین لباسشویی‌های آخرین مدل معمولا تنظیمات بیشتر، چرخش سریع‌تر و احتمالا استوانه بزرگ‌تری عایدتان خواهد شد، اما کیفیت ساخت همان خواهد بود.
معمولا مدل‌های پایه سرعت چرخش کمتر، دکمه‌های کمتر، تنظیمات کمتر و حجم کمتری دارند. ممکن است تفاوت قیمت مدل پایه با آخرین مدل به چندصد هزار تومان هم برسد، اما هیچ تفاوتی در کیفیت آنها وجود ندارد.
اگر می‌خواهید کیفیت ماشین لباسشویی که می‌خواهید بخرید بهتر باشد باید مارک بهتری انتخاب کنید. اگر قیمت پایه یک ماشین لباسشویی 400 هزار تومان است و مدلی که شما پسندیده‌اید 700 هزار تومان، بدانید که دارید 300 هزار تومان بابت ظاهر و دکمه‌های بیشتر پول می‌دهید.
بهترین برندهای دنیا
از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای ماشین لباسشویی دنیا که دربازارایران نیز موجود است، می‌توان بوش، ال‌جی، سامسونگ و وستینگ‌هاوس را نام برد. برخی برندها برای جلب توجه مشتری از آپشن‌ها، دکمه‌ها و مانیتورهای زیبا استفاده می‌کنند؛ مثل لمسی بودن آنها و پرنور بودن صفحه‌های نمایش.
محبوب‌های ایرانی‌
در میان برندهای ایرانی که ماشین لباسشویی تولید می‌کنند به برند آبسال اشاره کنیم. آبسال بهترین برند ایرانی است که ماشین‌ لباسشویی‌هایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا در بازار عرضه می‌کند.
پرفروش بودن این برند قابل توجه است تا جایی که به گفته فروشندگان این کالا آمار فروش آبسال با برندهای ال‌جی و سامسونگ رقابت می‌کند. این برند در ابعاد 3، 5، 7 و 14 کیلویی عرضه می‌شود‌. عرق ایرانی وحمایت از تولید ملی ایجاب می‌کند صرفنظر از نام برند اول روی خرید کالای ایرانی تمرکز کنیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر