رشد ۱۵۰ درصدی تولید ماشین لباسشویی در دو ماهه امسال

عصر کالا- بررسی آمارهای منتشره معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۲۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۱۵۰.۷ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

رشد ۱۵۰ درصدی تولید ماشین لباسشویی در دو ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، در این مدت، تولید انواع تلویزیون با رشد 49.9 درصدی به 109 هزار و 200 دستگاه رسید. تولید یخچال و فریزر نیز رشد 4.3 درصدی تجربه کرد و به 161 هزار و 700 دستگاه رسید.

     تولید تلویزیون که تا پایان دی ماه سال گذشته همواره روندی کاهشی در مقایسه با مدت مشابه سال 97 داشت، در ماه یازدهم بالاخره افزایشی شد و با حفظ این روند، سال 98 را با رشد 6.3 درصدی به پایان برد. کارخانجات داخلی توانستند سال گذشته 825 هزار و 400 دستگاه تلویزیون تولید کنند.

    بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در 12 ماهه 98، تعداد یک میلیون و 168 هزار و 700 دستگاه یخچال فریزر در کشور تولید شد که در مقایسه با سال 97 رشد 7.8 درصدی داشته است.

    در سالی که گذشته کارخانجات داخلی موفق به تولید 732 هزار و 200 دستگاه ماشین لباسشویی شدند که رشد 32 درصدی در مقایسه با سال قبل از آن داشته است.

    همچنین تولید کولر آبی در این مدت با رشد 6.3 درصدی به 904 هزار و 900 دستگاه رسید.

    پیشتر «حسین مدرس خیابانی»‌ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: ظرفیت‌های تولید لوازم خانگی رو به افزایش است و به سرعت جای واردات این کالاها با تولیدات داخلی گرفته می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر