آیا فناوری شستشو به‌وسیله حباب در لباس‌شویی‌‌های سامسونگ واقعا موثر است؟

عصر کالا- فناوری با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت جلو است که نتیجه کلی آن، آسایش و رفاه برای کاربران خواهد بود. اما در این بین، همیشه خطاهایی نیز وجود دارد که پس از شناسایی نیاز به بهبود و حتی تغییر کلی ساختار در آن تکنولوژی خواهند داشت.

آیا فناوری شستشو به‌وسیله حباب در لباس‌شویی‌‌های سامسونگ واقعا موثر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ هرساله لباسشویی‌ها با فناوری‌های جدید و بعضا عجیب و غریب پا به بازار می‌گذارند تا تجربه شستشویی بهتری دراختیار شما قرار دهند. این فناوری‌ها در لباسشویی هر شرکتی متفاوت بوده و هرکدام ادعا دارند می‌توانند با فناوری خود لباس‌های شما را در بهترین حالت ممکن تمیز کنند. ولی در عمل داستان کاملا متفاوت است. بسیاری از این فناوری‌ها درست توضیح داده نشده و فقط ابزاری برای فضاسازی و تبلیغات شرکت سازنده هستند.

    فناوری حباب‌ساز لباسشویی‌های سامسونگ یکی از این فضاسازی‌هاست که به دفعات مشکلات آن افشا شده است. در بررسی‌ها و تحقیقات مختلف توسط سایت‌های مختلف لوازم خانگی مثل whitegoods مشخص شده که این فناوری نه تنها تاثیر مثبتی نداشته بلکه مانع شستشوی درست لباس‌ها می‌شود. این سایت بعد از مقایسه این لباسشویی با مدل‌های مدرن و حتی معمولی بازار به مشکلات و نقص‌های جدی این سیستم اشاره کرده است. در ادامه دیدگاه این سایت در ارتباط با فناوری حباب ساز سامسونگ را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

    مشکل این فناوری دقیقا از کجا ناشی می‌شود؟ سامسونگ ادعا می‌کند در لباسشویی حباب‌ساز یک دستگاه ساده، جریان هوا را با فشار به ماشین لباسشویی وارد می‌کند و این امر باعث می‌شود حباب‌های زیادی تشکیل گردد. این کار دقیقا مشابه حباب بازی کودکان است. عمق ضعف این سیستم وقتی مشخص می‌شود که آن را در کنار لباسشویی‌های هم رده خودش قرار می‌دهیم. در لباسشویی‌های مدرن دیگر از فناوری‌های بسیار قدرتمندی مثل شستشو با بخار استفاده می‌شود که نه تنها مصرف انرژی بسیار پایین می‌آید، بلکه شاهد تمیزی بیشتری نیز هستیم.

    در حالی که طبق این بررسی‌ها این فناوری تأثیر چندانی روی شستشو ندارد که بخواهد مثبت یا منفی باشد. هرچند در نهایت تاثیر منفی این فناوری در دو بعد فیزیکی و شیمیایی نیز مشاهده خواهد شد. از بعد شیمیایی وقتی حباب‌ها روی لباس قرار می‌گیرند، مانع از رسیدن مواد شوینده به قسمت آلوده می‌گردند. به‌علاوه در بعد فیزیکی این حباب‌ها باعث می‌شوند شدت چرخش و ضربه به لباس در لباسشویی کمتر شده و انرژی زیادی به هدر رود. حتی در آزمایش‌ها مشخص شده لباس‌هایی که نزدیک‌تر به سطح آب قرار می‌گیرند، به خاطر حباب‌ها نسبت به بقیه کمتر تمیز شده و لکه‌ها روی آن باقی می‌ماند.

    نکته جالب نظرات بی‌شمار کاربران این لباسشویی است که آن‌ها نیز حاکی از همین بی‌فایده بودن این فناوری است.  این امر نه‌تنها در تجربیات کاربران نمود داشته، بلکه در تحقیقات بسیار و مختلفی اثبات شده است که حجم زیاد حباب نسبت مستقیمی با عملکرد ضعیف لباسشویی دارد. یعنی هرچه حباب بیشتری شاهد باشیم، لباس‌های کثیف‌تری خواهیم داشت!

    به علاوه این حباب‌ها حتی بعد از اتمام شستشو نیز دست از سر لباس برنمی‌دارند. حباب‌ها معمولا بعد از اتمام مرحله آبکشی و در بخش خشک کردن لباس، دوباره لباس‌های تمیز را کثیف می‌کنند. این فناوری در اصل نه‌تنها باعث عملکرد ضعیف بخش آب‌کشی می‌شود، بلکه بخاطر آلوده بودن حباب‌های باقی مانده ممکن است یک چرخه شستشوی دیگر نیز پیش روی شما بگذارند!

    در زمینه عملکرد کلی شستشو نیز این فناوری با اختلاف زیاد امتیاز پایین‌تری نسبت به لباسشویی‌هایی با فناوری بخارشو کسب می‌کند. همچنین میزان حباب‌های باقی مانده در آبکشی لباسشویی‌های هم رده نیز حدود نصف میزان لباسشویی‌های حباب‌ساز است.

    تاثیرات منفی این فناوری به همین‌جا ختم نمی‌شود. این حباب‌ها به علت باقی ماندن بعد از شستشو ممکن است باعث صدمه دیدن موتور داخلی لباسشویی شوند. از عدم چرخش موتور گرفته تا صدمه و حتی آتش زدن آن!

    همه این موارد نشانگر این امر است که از لحاظ کارایی، با یک فناوری صرفا تبلیغاتی با عدم کارایی مناسب روبرو هستیم. فناوری پر سروصدایی که علیرغم مانور تبلیغاتی روی آن نه‌تنها کار مثبتی انجام نداده، بلکه هزینه و وقت و انرژی زیادی در مقابل هیچ از شما می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر