ماشین های لباسشویی سبک می شوند

عصر کالا- یک دانشجوی انگلیسی محفظه پلاستیکی سبکی ساخته که جایگزین بلوک های سیمانی موجود در ماشین لباسشویی می شود.

ماشین های لباسشویی سبک می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی میل، این دانشجو قطعه ای پلاستیکی ساخته که یک سوم وزن ماشین لباسشویی را می کاهد.

    دیلان نایت 22 ساله یک قطعه پلاستیکی متعادل کننده ساخته که جایگزین بلوک های سیمانی موجود در ماشین های لباسشویی می شود. این بلوک ها در قسمت های بالا و پایین دستگاه قرار می گیرند و از لرزش آن هنگام چرخش محفظه داخلی جلوگیری می کنند.

    این قطعه که فقط 3.5 کیلوگرم وزن دارد با آب پر می شود و  مانند بلوک سیمانی از لرزش دستگاه هنگام کار جلوگیری می کند. جالب آنکه با کمک قطعه جدید علاوه بر صرفه جویی سوخت از انتشار گازهای گلخانه ای کاسته می شود.

    ماشین لباسشویی مجهز به این قطعه اکنون در فرایند ثبت اختراع است و تولید کنندگان مشغول مذاکرات هستند تا در طرح های آتی آن را به کار گیرند.

    این راه حل بخشی از پروژه پایان تحصیلات نایت  در دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس است.

    در یک ماشین لباسشویی معمولی 25 کیلوگرم  سیمان وجود دارد تا از لرزش دستگاه هنگام چرخش آن جلوگیری کند.

    نایت  این بلوک ها را یک محفظه پلاستیکی 3.5 کیلویی(در حالت خالی) جایگزین کرد.

    تحقیقات نشان می دهد 100 کیلوگرم کاهش وزن بار یک کامیون حامل ماشین لباسشویی از انتشار 8.5 گرم گاز دی اکسید کربن و 0.35 لیتر سوخت به ازای هر 100 کیلومتر می کاهد. این درحالی است که سالانه 3.5 میلیون ماشین لباسشویی در سراسر انگلیس فروخته می شود.

    به عبارت دیگر اگر این فناوری در دستگاه های سبک جدید به کار گرفته شود، از انتشار44625 تن دی اکسید کربن و مصرف 183750 لیتر سوخت به ازای هر 50 کیلومتر مسافت حمل بارکاسته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر