۵ اشتباه رایج که ماشین لباسشویی شما را خراب می‌کند

عصر کالا- ماشین لباسشویی یکی از لوازم پرکاربرد امروزی است که در بیشتر موارد استفاده اصولی از آن رعایت نمی‌شود.

۵ اشتباه رایج که ماشین لباسشویی شما را خراب می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، امروز می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور ممکن است سهل‌انگاری‌های ما باعث بروز مشکل در لباسشویی و همچنین خراب شدن لباس‌ها و به خطر افتادن سلامتی خودمان شود.

    1- وجود دستمال‌کاغذی در جیب لباس‌ها

    وجود دستمال‌کاغذی داخل لباسشویی باعث گیر کردن آن در پمپ تخلیه و مسدود شدن مسیر تخلیه آب می‌شود. اگر لباسشویی به‌خوبی تخلیه نکند، مرحله خشک‌کن آغاز به کار نمی‌کند و لباس‌ها پس از شست‌وشو خیس باقی می‌ماند و آب در لباسشویی جمع می‌شود. همچنین دستمال‌های کاغذی تکه‌تکه‌شده به لباس‌های شما می‌چسبند و ظاهر آن‌ها را خراب می‌کنند و به‌سختی و با شست‌وشوهای مداوم از بین می‌روند.

    2- باقی ماندن سکه، فلش و ... در جیب لباس‌ها

    باقی ماندن سکه، فلش و ... در جیب لباس‌ها و در نهایت افتادن در لباسشویی، موجب تولید سر و صدا هنگام شست‌وشو می‌شود. ممکن است این وسایل از لاستیک دور در عبور کند و به داخل لباسشویی بیفتد. در این حالت هم به لاستیک دور در آسیب می‌زند و هم ممکن است به بدنه داخلی لباسشویی آسیب وارد کند. در نظر داشته باشید که در این حالت حتما باید از یک تکنیسین متخصص کمک بخواهید چرا که باز کردن لاستیک دور در و دسترسی به داخل بدنه لباسشویی نیازمند تخصص و مهارت فنی است.

    3- استفاده نامناسب از مواد شوینده

    مواد شوینده در عملکرد و کیفیت شست‌وشوی ماشین‌ لباسشویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش از حد از آن‌ها ممکن است آسیب‌های جدی به ماشین لباسشویی و همچنین لباس‌های شما وارد کند. همچنین اگر بیش از حد مشخص‌شده در محفظه جاپودری، مواد شوینده بریزید یا از پودر شست‌وشوی لباس‌دستی استفاده کنید، موجب کف کردن بسیار زیاد داخل لباسشویی می‌شود به حدی که در مواردی دیده شده کف از در لباسشویی خارج می‌شود! در این حالت لباس‌ها اصلا تمیز نمی‌شوند و لکه مواد شوینده روی آن‌ها باقی می‌ماند. اگر اتفاقی مواد شوینده زیاد داخل محفظه جاپودری ریختید و لباسشویی شما بیش از اندازه کف کرده است، حتما یک‌دور برنامه شست‌وشوی کامل را بدون ریختن مواد شوینده تکرار کنید تا مواد باقیمانده روی لباس‌ها و بدنه لباسشویی شسته شود و از بین برود.

    4- تراز نبودن لباسشویی

    تراز نبودن لباسشویی به این معناست که هر چهار پایه زیر لباسشویی محکم نباشد و به‌خوبی روی زمین قرار نگرفته باشد. در این حالت اگر لباسشویی خود را روشن کنید، ابتدا صداهای وحشتناک و لرزش شدید در آن به وجود خواهد آمد. اگر چند بار بدون توجه به لرزش و سر و صدا لباسشویی را روشن و بارگیری کنید، پس از مدتی تعادل دیگ لباسشویی به هم می‌خورد و بلبرینگ‌های دیگ دچار آسیب جدی می‌شوند.

    5- انداختن لباس‌های خیلی کثیف در لباسشویی

    لباس‌های خیلی کثیف و گلی را در لباسشویی نیندازید. همچنین لباس‌های خیس را داخل لباسشویی نیندازید، لباسشویی را در فضاهای مرطوب مانند حمام قرار ندهید، از پودر شست‌وشوی دستی در لباسشویی استفاده نکنید و از گذاشتن لوازم سنگین روی لباسشویی خودداری کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر