راه حل ساده برای از بین بردن کپک های ماشین لباسشویی

عصر کالا- اگر متوجه شده اید که لباسشویی چقدر مستعد رشد باکتریهاست و دنبال راه حل ساده برای از بین بردن کپک های ماشین لباسشویی شده اید حتما این مطلب را بخوانید تا ببینید این قارچها چه بلایی سر ما می آورند و چطور می توانیم به راحتی از آن خلاص شویم.

راه حل ساده برای از بین بردن کپک های ماشین لباسشویی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تبیان، ماشین لباسشویی به ویژه لولای پلاستیکی جلوی آن که به منظور جلوگیری از بیرون رفتن آب و رطوبت ایجاد شده یک فضای گرم و مرطوب و ایده آل برای رشد باکتریهاست. اما اشتباه بیشتر خانوم ها این است که فکر می‌کنند بوی کپک در این قسمت بدترین حالت ماجراست. زیرا قبل از اینکه بوی کپک ایجاد شود هم باکتریها همچنان در آنجا جای گرم و نرمی دارند و به شدت فعالیت و رشد می‌کنند.
    کپک مشکلات سلامتی زیادی می‌تواند برای افراد داشته باشد به ویژه آنها که ضعف ایمنی دارند و یا کسانی که مستعد آلرژی و حساسیت های مختلف هستند. در مرحله اول، در معرض کپک قرار گرفتن باعث بروز مشکلاتی مثل تنگی نفس، خارش چشم، خس خس سینه و یا سوزش و کهیر زدن پوست شود. در مراحل جدی تر حساسیت به کپک ها باعث تب، عفونت شدید در شش ها می‌گردد.
    کپک های لباسشویی هم از آن دسته از چیزهاست که شاید کمتر به چشم خانم های خانه بیاید اما بسیار خطرناک خواهد بود اگر به آن توجه نشود.
    دو راه متفاوت برای خلاص شدن از کپک های ماشین لباسشویی وجود دارد. یکی که استفاده از پاک کننده های بهداشتی و ضد کپک است که از مواد شیمیایی ساخته شده و به همان اندازه ممکن است برای دستگاه تنفسی و آلرژی ها مضر باشد و راه حل دیگر یک پاک کننده کپک خانگی است که به اندازه مواد شیمیایی موثر است و ضررهای آنها را ندارد.
    ما دو دستور ساده و بسیار موثر ضد قارچ و کپک برایتان معرفی می‌کنیم که با خیال راحت می‌توانید استفاده کنید.
    یک ترکیب ساده برای پاک کردن ماشین لباسشویی
    سرکه اولین ماده ای است که شما احتیاج دارید.
    سرکه تنها طعم دلنشنش نیست که آن را در خانه ها ماندگار کرده بلکه خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی که دارد آن را به عنوان یک ضدعفونی کننده خانگی و بی ضرر معرفی می‌کند. علاوه بر آن کاملا کم هزینه و مقرون به صرفه است.
    لیمو ترش
    آب لیمو ترش هم یک ماده موثر برای از بین بردن قارچ و کپک است و علاوه بر آن خوشبو کننده دلپذیری هم محسوب می‌شود.
    کافیست یک فنجان سرکه را با یک چهارم فنجان آب لیمو ترش را با هم مخلوط کنید. مواد را داخل ظرف اسپری تمیز و شسته شده شیشه پاک کن بریزید و داخل لاستیک و لابه لای آنها را با این ترکیب اسپری کنید. و بگذارید سرکه و لیمو داخل لایه های لاستیکی به مدت نیم ساعت بماند بعد یک حوله تمیز را با این محلول خیس کنید و داخل لایه های لباسشویی را کاملا پاک کنید.
    این قارچها و کپک ها به چشم کاملا دیده نمی‌شود اما مطمئن باشید که جایی گرم و نرم تر از لباسشویی ندارند بنابراین حتما به شما توصیه می کنیم که ماهی یک بار با این پروسه لباسشویی را ضد عفونی کنید. تا مبادا اثرات قارچ ها در سلامت و حساسیت کودکتان تاثیر بگذارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر