آشپزی حرفه‌ای با سینی هوشمند

عصر کالا- یکی از مؤلفه‌های اصلی در آشپزی و تهیه غذایی با مزه منحصربه فرد، استفاده از ادویه‌های صحیح با اندازه‌های درست است. به همین دلیل هم بسیاری از افراد برای اینکه یک آشپز حرفه‌ای شوند از کلاس‌های آموزشی، سایت‌های مختلف، اپلیکیشن‌ها و... بهره می‌گیرند تا جدیدترین آموزش‌ها را ببینند .ولی شاید آموزش دیدن برای همه ما امکان پذیر نباشد به همین دلیل تنها به تجارب مادر و بستگان نزدیک بسنده می‌کنیم .

آشپزی حرفه‌ای با سینی هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران آنلاین، ولی شاید آموزش دیدن برای همه ما امکان پذیر نباشد به همین دلیل تنها به تجارب مادر و بستگان نزدیک بسنده می‌کنیم و البته شاید هم هیچ گاه نتوانیم از نظر طعم غذا با آشپزهای حرفه‌ای رقابت کرده و برابری داشته باشیم. یکی از مشکلات ما در آشپزی، استفاده نادرست ادویه هاست؛ به عنوان مثال نمی‌دانیم زعفران، زیره، آویشن و.. را به غذای در حال پخت خود اضافه کنیم یا نه؟ این مشکل وقتی ادویه‌ها را نمی‌شناسیم یا غذاها خارجی هستند، بیشتر می‌شود و این دغدغه‌ها گاه باعث می‌شود دست از پخت برخی غذاها بکشیم. اما فناوری با ارائه یک سینی ادویه فناورانه، به کمک ما آمده و همه مشکلات احتمالی، مورد توجه دست اندرکاران تولید سینی هوشمند Zest قرار گرفته است.
    سینی Zest  درواقع یک کیوسک هوشمند است که با استفاده از کامپیوتر، می‌تواند به شما پیشنهاد کند بهتر است از چه ادویه‌ای و به چه میزان، برای غذای خود استفاده کنید. این سینی ادویه هوشمند از تکنولوژی تشخیص تصاویر برای شناسایی محتویات غذا استفاده می‌کند تا ادویه‌های مناسب و اندازه آن را اطلاع دهد. تنها کافی است ظرف غذا را درست مقابل Zest قرار دهید روی صفحه رایانه فهرست بلندی از ادویه‌ها نمایان می‌شود. رایانه پس از پردازش محتویات غذا، سالاد و... دست به انتخاب ادویه‌هایی متناسب با آن می‌زند و کاربر می‌تواند ادویه‌هایی که با چراغی روشن شده‌اند، انتخاب کند. برخی معتقدند این سینی هوشمند را می‌توان در خانه مورد استفاده قرار داد و برخی دیگر آن را مناسب مدارس آشپزی می‌دانند تا بتوانند غذاهایی منحصربه فرد درست کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط